یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
تصاویری از فضاهای کاری در خانه نویسندگان و چهره‌های مشهور

نویسندگان و چهره‌های برجسته جهانی اغلب آثار بزرگ خود را در خانه و فضایی که برای کار در داخل خانه ایجاد کرده ‌بودند خلق کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اینسایدر- از آلبرت انیشتین تا جوان دیدیون و مارک تواین، بسیاری از مشهورترین نویسندگان و چهره‌های سرشناس دنیا مهم‌ترین آثارشان را در قرنطینه خودخواسته خانگی خلق کرده‌اند.

فرقی نمی‌کند در آپارتمانی در یک آسمان‌خراش در منهتن باشند و یا در کلبه‌ای در یک مزرعه، ویلایی در شهر ساحلی ملیبو در کالیفرنیا و یا حتی در خانه‌‌ای در دوران جنگ‌های انقلابی، این افراد مشهور و تاثیرگذار همه در کنج و گوشه‌ای در خانه‌هایشان و در یک نقطه از زندگی‌شان کار می‌کرده‌ و میراث ارزشمندی از خود بر جای گذاشته‌اند.

در ادامه 14 تصویر از فضاهای کاری مختلف در خانه 14 چهره برجسته و مشهور نشان داده شده است.

یک جوهر و قلم پر روی میز تحریر جین آستین

جین آستین، نویسنده رمان‌های کلاسیکی چون «غرو و تعصب» و «اما» یکی از مشهورترین نویسندگان زن زمانه ما است که بسیاری از آثارش را در خانه و روی همین میز تحریر ساده و همیشگی‌اش خلق کرد. میز تحریر جین آستین حالا در خانه موزه جین آستین در نزدیکی آلتون در همپشایر در ناحیه جنوب شرقی انگلستان قابل بازدید است. جین آستین پیش از آن‌که مرگش در سال 1817 فرا برسد، 4 رمان «غرور و تعصب»،«عقل و احساس»، «اما» و «پارک منسفیلد» را منتشر کرد و دو رمان‌ دیگرش «نورثنگر آبی » و «ترغیب» هردو پس از مرگ او منتشر شدند.

 میز تحریر شارلوت برونته

شارلوت برونته، رمان‌نویس و شاعر انگلیسی نیز بسیاری از آثارش را در خانه و در کنار خانواده‌اش به تحریر درآورد. مشهور‌ترین رمان‌های او «جین ایر»، «ویلت» و «افسانه‌های انگریا» است. خواهران برونته بیشتر آثارشان را در خانه‌شان واقع در روستای هاوورث در یورکشایر غربی نوشتند. در سال 1928 خانه برونته به موزه‌ای تبدیل شد و بعدها طوری مرمت شد تا نمایانگر سبک دهه 80 میلادی باشد.  آثار هنری بسیاری همانند این میز تحریر در این موزه در معرض نمایش گذاشته شده است.

میز تحریر چارلز دیکنز

 چارلز دیکنز، رمان‌نویس انگلیسی، رمان‌های «الیور تویست»، «داستان دو شهر» و  «آرزوهای بزرگ» را در خانه‌اش نوشت. میز تحریری که دیکنز روی آن «آرزوهای بزرگ»، «دوست مشترکمان» و آثار دیگرش را نوشت در سال 2015 توسط موزه چارلز دیکنز که در محل یکی از خانه‌‌های پیشین چارلز دیکنز در لندن قرار دارد خریداری شد.

اتاق کار جان آدامز در آشپزخانه مزرعه‌اش

صاحبان همه ذهن‌های خلاق و بزرگ الزاما مالک دفترها و استدیو‌های خصوصی و لاکچری نبوده‌اند. جان آدامز، دومین رئیس جمهور امریکا در آشپزخانه مزرعه‌اش در برنیتری در ماساچوست درس‌های سیاست و حقوقی‌اش را می‌خواند و دوره می‌کرد. او بین سال‌های  1797 تا  1801 رئیس‌جمهور ایالت متحده امریکا بود.

تولستوی در حال مطالعه در خانه‌اش در یاسنایا پالیانا در سال 1905

 لئو تولستوی شاهکارهایی چون «آنا کارنینا» و «جنگ و صلح» را خانه‌اش واقع در یاسایا پالیانا در موسکو نگاشت. تولستوی زادگاه خود یاسنانا پالیانا را دژ مستجکم غیرقابل نفوذ ادبی‌اش می‌نامید. خانه او حالا به موزه‌ای تبدیل شده که لوازم شخصی نویسنده از جمله کتابخانه 22 هزار کتابی او را در خود جای داده است.

مارک توین در اتاق مطالعه‌اش در مزرعه کواری، نیویورک؛ جایی که شروع به نوشتن «ماجراهای تام سایر» کرد

 مارک تواین، نویسنده و طنزپرداز امریکایی نگارش «ماجراهای تام سایر» را در اتاق مطالعه خود در مزرعه کواری درمحوطه دانشگاه المیرا در شمال نیویورک آغاز کرد. این رمان یکی از برجسته‌ترین رمان‌های امریکایی است که داستان پسر جوانی را روایت می‌کند که در شهر خیالی سن پترزبرگ در کناره رود می‌سی‌سی‌پی بزرگ می‌شود.

فروید در اتاق کارش در خانه در حال نگاه کردن به یک دست‌نوشته

زیگموند فروید بیشتر تئوری‌هاش را در چهاردیواری خانه‌اش در وین نگاشت. خانه‌ای که پدر علم روانشناسی در آن 47 سال هم زندگی و هم کار کرد. در سال 1971 این خانه در هیئت یک موزه بازگشایی شد. در این موزه کتاب، آثار هنری و نامه‌هایی وجود دارند که زمانی متعلق به فروید بود. بازدیدکنندگان از این موزه می‌توانند اتاق انتظار مطب پیشین او و آیتم‌هایی از یک مجموعه بزرگ عتیقه را مشاهده کنند.

اینشتین در خانه‌اش در پرینستون، نیوجرسی؛ سال 1944

 آلبرت اینشتین در سال 1936 میلادی خانه خود در پرینستون نیوجرسی را خریداری کرد و تا موعد مرگش در سال 1955 در آن خانه هم کار و هم زندگی کرد. رونالد کلارک، نویسنده زندگی‌نامه انیشتین با عنوان «زندگی و زمان‌ها» نوشته که درست در همین خانه بود که او توانست کارهای مهم‌اش را انجام دهد و نبرد سرسخت و قاطعانه خود را علیه جنبش‌های جدید در فیزیک ادامه دهد.

 برنارد شاو در حال نوشتن روی میز تحریر خانه‌اش در سال 1947

جرج برنارد شاو، نویسنده و نمایشنامه‌نویس ایرلندی قسمت اعظم آثارش را در آپارتمانش در لندن نوشت؛ اما بعد از مرگ همسرش به زادگاه و کشور خود بازگشت. او در سال 1950 در خانه‌اش در روستای آیوت سانت لورانس در بریتانیا که از سال 1906 در آن ساکن بود درگذشت. در آن زمان شاو  94 ساله روی نمایشنامه جدیدش کار می‌کرد.

لوتر کینگ در اتاق کار خانه‌اش در آلباما در سال 1956

مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی امریکایی‌های افریقایی‌تبار در دفتر خانه خود در شهر مونتگمری ایالت آلاباما جنوب امریکا کار می‌کرد. در سال 1956 درست در همان سالی که این عکس از لوتر کینگ زمانی که در دفتر خانه‌اش مشغول کار بود گرفته شد و بعد خنثی شدن بمبی که در خانه‌اش کار گذاشته شده بود در یک عملیات ترور به قتل رسید. با این‌حال خانواده او تا سال 1960 در همین خانه زندگی کردند و حالا این خانه کوچک به عنوان موزه پرسوناژ داکستر شناخته می‌شود.

الکسادر کالدر در استودیو خانه‌اش

 الکساندر کالدر، مجسمه‌ساز امریکایی برخی از بهترین کارهای خود را در استودیو خانه‌اش خلق کرد. این استودیو  که همسر کالدر آن را سرزمین شگفتی می‌خواند در ناحیه نیوانگلند امریکا در خانه مجسمه‌ساز امریکایی قرار داشت با دیوارهای شیشه‌ای و شعاری مکتوب بر سر در آن با این عنوان «در این خانه سخت کار کنید و سخت بازی کنید.»

ادوارد آلبی در حال کار روی میز تحریر کشودار آپارتمانش در سال 1963

ادوارد آلبی، نمایشنامه‌نویس امریکایی آثاری چون «جعبه شنی» و «چه کسی از ویرجینیا ولف می‌ترسد؟» را در آپارتمانی نوشت که اغلب وقت خود در همان آپارتمان واقع در دهکده گرینویچ در نیویورک می‌گذارند. او برای نگارش نمایشنامه‌هایش به شهرت فراوانی رسید و 3 جایزه پولیترز را برنده شد و نامش در کنار بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویسان جهان نظیر یوجین اونیل،تنسی ویلیامز و آرتور میلر قرار گرفت.

رولد دال در حال نوشتن در خانه‌اش در انگلستان؛ سال 1965

رولد دال، نویسنده کتاب‌های کودک کلبه‌ای برای نوشتن در باغچه خانه‌اش در روستای گریت میسندن بنا کرد که در موزه روالد دال به عنوان فضایی عمیقا شخصی توصیف شده است. این کلبه نوشتن پر شده بود از کارهای هنری شخصی و  یادداشت‌هایی که دال دلش می‌خواست زمانی که به داستان‌های جدیدش می‌اندیشد دم دستش باشد.

جوان دیدیون و همسرش جان گرگوری در کتابخانه خانه‌شان در سال 1972

 جوان دیدیون، نویسنده امریکایی و همسرش جان گرگوری اغلب در کنار یکدیگر و در کتابخانه خانه خودشان در مالیبو کالیفرنیا می‌نوشتند. جوان دیدیون به خاطر سبک روشن و تفسیرش از زندگی مدرن امریکایی در دهه 60 و 70 میلادی شناخته می‌شود. او همچنین چندین فیلم‌نامه نظیر «جایی که من متولد شدم»، «وحشت در پارک نیدل» و «اعترافات واقعی» را با همکاری همسرش نگاشت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی از لاهیجان ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    بسیار مشتاقم علّت نوشتن مسکو به شکل موسکو را بیان کنید . مگر اینجا افعانستان است ؟ چه دفاعی برای این کار دارید ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها