چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
درباره دلمه و دیگران

کتاب «وقتی دلمه حرف‌زدن بلد نبود» اثر بزرگمهر حسین‌پور از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات پرتقال راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «وقتی دلمه حرف‌زدن بلد نبود» عنوان کتابی به نویسندگی و تصویرگری بزرگمهر حسین‌پور است که به تازگی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات پرتقال برای خردسالان منتشر شده است.
 
شخصیت اصلی کتاب، نوزادی به نام «دلمه» است که چهاردست‌وپا حرکت می‌کند. پطروس، سگ خانه، وقتی دلمه را می‌بیند، فکر می‌کند که او باید یک نوع حیوان باشد؛ چون چهار دست‌وپا راه می‌رود؛ اما دقیقا نمی‌داند چه نوع حیوانی. در ادامه داستان، پطروس، همراه دلمه به سراغ حیوان‌های مختلف می‌رود تا از آن‌ها بپرسد که دلمه چه نوع حیوانی است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«تو آدم نیستی...
چون اون‌ها روی دو پا راه می‌رن…
ببین...
من کلی تجربه دارم... و کلی حیوون دیدم... تو باید گربه باشی... این مجله رو ببین...
 یه رفیق گربه دارم بیا بریم پیش اون... مطمئنم کمکون می‌کنه...»
 
بزرگمهر حسین‌پور، نویسنده و تصویرگر این کتاب، از کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌های شناخته‌شده معاصر است که از سال 1369 تا کنون آثارش در نشریات گوناگون کشور مانند گل‌آقا، سروش نوجوان، رشد نوجوان، چلچراغ، مهرنامه، آگاهی نو و ... به چاپ رسیده است. دلمه یکی از کاراکترهای بامزه و معروفی است که او در این کتاب با تصویرسازی‌های مخصوص و استفاده از رنگ‌های شاد به ماجراهای دوران نوزادی‌اش پرداخته است.
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات پرتقال، کتاب «وقتی دلمه حرف‌زدن بلد نبود» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 55 هزار ریال منتشر کرده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها