دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کشف انقلابی یک دانشمند جوان در «رنگین‌کمان نیوتون»

کتاب «رنگین‌کمان نیوتون» اثر کترین لسکی با ترجمه شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر نخستین برای کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «رنگین‌کمان نیوتون؛ کشف انقلابی یک دانشمند جوان» اثر کترین لسکی و تصویرگری کوین هاوکس است که به عنوان چهاردهمین جلد از مجموعه «من و مشاهیر جهان» با ترجمه شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر نخستین برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
 
در «رنگین کمان نیوتون» با دانشمندی درخشان همراه می‌شویم که با وجود مشکلات زیادی که در زندگی داشت به موفقیت‌های علمی بسیار بالایی رسید و نام خود را در تاریخ علم جاودانه کرد.
 

نیوتون بیش از ۳۵۰ سال پیش در روستایی در انگلستان، زودتر از وقت معمول به دنیا آمد. قابله‌هایی که به زایاندن این کودک بسیار نحیف کمک کردند، پیش از آن هرگز چنین نوزاد ریزه‌ای ندیده بودند. او آن‌قدر کوچک بود که یکی می‌گفت می‌شد او را در یک کاسه‌ کوچکی جا داد. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد او زنده بماند؛ اما او زنده ماند و زندگی پرباری هم داشت و یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ جهان شد.
 
«رنگین کمان نیوتون» داستان زندگی آیزاک نیوتون را تعریف می‌کند که از کودکی و نوجوانی کنجکاو بود و دوست داشت جهان را بشناسد و وسایل و ایده‌های نو ابداع کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«آیزاک با اینکه پسری فکور بود و درباره گالیله مطالبی خوانده بود و از گیاهان دارویی نیز چیزهایی می‌دانست از آن دانش‌آموزانی نبود که همکلاسی‌هایش او را تحسین کنند. او در مدرسه زبان گرانتم همیشه ته کلاس بود. معلم‌هایش فکر می‌کردند او بیکار و نچسب است و همکلاسی‌هایش به این پسربچه آرام و جدی بی‌اعتنایی می‌کردند؛ اما دو اتفاق افتاد که حال و هوای مدرسه را برای آیزاک عوض کرد. اولین اتفاق وقتی بود که در دعوا با یکی از پسرهای گردن کلفت مدرسه با اینکه آن پسر خیلی از او بزرگ‌تر بود به حسابش رسید و ...»
 
کترین لسکی در سال 1944 در امریکا به‌دنیا آمد. او نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان است و برای بزرگسالان هم کتاب می‌‌نویسد. لسکی تاکنون کتاب‌های داستانی بسیاری برای کودکان و نوجوانان نوشته و جوایز متعددی مانند جایزه نیوبری دریافت کرده است.
 
نشر نخستین، کتاب «رنگین‌کمان نیوتون» را در 40 صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 20 هزار تومان منتشر کرده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها