یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کودکان در «پلک نزن» به چالشی وسوسه‌انگیز دعوت می‌شوند

امی کراوس روزنتال در کتاب «پلک نزن» کودکان را به چالشی وسوسه‌انگیز دعوت می‌کند به‌طوری‌که بچه‌ها می‌توانند قبل از خواب با شنیدن آن خوابی آرام و راحت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پلک نزن» نوشته امی کراوس روزنتال با تصویرگری دیوید رابرتس و ترجمه مژگان بدریان از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات ققنوس (نشر آفرینگان) برای گروه سنی «ب» منتشر شده است.

این کتاب به عنوان اثر برگزیده JUNIOR LIBRARY GUILD انتخاب و معرفی شده است.
 
کراوس روزنتال در کتاب «پلک نزن» داستانی پررمز و راز را بیان می‌کند که بچه‌ها می‌توانند قبل از خواب با شنیدن آن خوابی آرام و راحت داشته باشند. ناشر این کتاب را به عنوان کتاب ویژه قبل از خواب معرفی کرده که برای گروه سنی سه تا هفت سال مناسب است.
 
در این کتاب، نویسنده مخاطب را به چالشی وسوسه‌انگیز دعوت می‌کند و می‌گوید: «به شرطی اجازه داری نخوابی، که نتوانی به آخر کتاب برسی!» و با داستانی ساده توجه کودکان را به چشم‌هایشان و فعالیت و کاربرد آن‌ها در زندگی روزمره جلب می‌کند و آن‌ها را با حرکاتی مانند «باز نگه داشتن چشم‌ها»، «پلک زدن»، «زل زدن»، «پلک نزدن»، «تنگ کردن چشم‌ها»، «تار دیدن» و ... آشنا می‌کند.
 
در بخشی از کتاب «پلک نزن» می‌خوانیم: «پس قرارمون این شد: به شرطی اجازه داری نخوابی که نتونی به آخر کتاب برسی. به همین سادگی! (این یه قراره بین من و تو، قبوله؟) اما هربار که پلک بزنی باید ورق بزنی و یک صفحه بری جلو. این یهقانونه. هر کاری می‌کنی بکن، اما پلک نزن! خب شاید باید واضح‌تر بگم. با هربار پلک زدن باید کتاب را ورق بزنی. بنابراین تکرار می‌کنم: پلک زدن ممنوع!»
 
امی کراوس روزنتال، نویسنده و فیلمساز پرکاری بود بیش از 30 کتاب برای کودکان نوشته است که از میان آن‌ها کتاب‌های «دختر عزیزم»، «بیا هربانی بکاریم»، «برایت بیش از این‌ها آرزو دارم»، «شیرینی‌های شکری: درس‌های کوچک شیرین و دوست‌داشتنی اردک! خرگوش! در ایران ترجمه و چاپ شده‌اند. همچنین دو کتاب مصور از این نویسنده، از مجموعه «اسب تک‌شاخ» در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار دارند. «پلک نزن» یکی از آخرین آثار اوست که در سال 2018 به بازار آمده است.
 
دیوید رابرتس، تصویرگر این کتاب، نیز در شهر لیورپول انگلستان متولد شده است. او تصویرگر بسیاری از کتاب‌های کودکان مانند «ایگی پسر معمار»، «آدا دانشمند کوچک» و «خانم مهندس رزی ریور» بوده است.
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات ققنوس (نشر آفرینگان)، کتاب «پلک نزن» را در 36 صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 15 هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها