شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
«پاسداشت خدمت و دیانت؛ خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مطهری یزدی»

موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «پاسداشت خدمت و دیانت؛ خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مطهری یزدی» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «پاسداشت خدمت و دیانت؛ خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مطهری یزدی» امام جماعت سابق مسجد خداداد  منتشر شد. این کتاب حاصل ۴۰۰ ساعت مصاحبه با حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری یزدی و برخی از استادان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و برخی از شخصیت‌های فرهنگی و علمی کشور درباره شخصیت علمی، اخلاقی و اجتماعی این روحانی، شش ماه کار پژوهشی درباره اسناد، مدارک و  اطلاعات موجود در مجموعه فرهنگی، علمی، خدماتی و ورزشی مسجد خداداد، و همچنین چند ماه ویراستاری و تنظیم مطالب از سوی فتاحی اردکانی و کارشناسان مرکز اسناد انقلاب اسلامی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مطهری یزدی، از شخصیت‌های مبارز و انقلابی، در سال 1360 به عنوان امام جماعت مسجد خداداد (واقع در تهران، خیابان شهید مخبر شمالی) منصوب شد که سابقه علمی و مبارزاتی‌ای که داشت و همچنین دعوت جمعی از اهالی مردم جنوب تهران، مهم‌ترین عوامل حضور وی در این مسجد بودند.

مجموعه خدمات این روحانی سبب شد تا مرکز اسناد انقلاب اسلامی کار تدوین کتاب زندگی مطهری یزدی را انجام دهد تا اینکه چند روز پیش، موسسه فرهنگی هنری این مرکز، کتاب «پاسداشت خدمت و دیانت؛ خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مطهری یزدی»، امام جماعت سابق مسجد خداداد را چاپ و روانه بازار نشر کرد.

کتاب «پاسداشت خدمت و دیانت؛ خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مطهری یزدی» در هفت فصل تنظیم شده است که شامل مطالبی درباره نحوه تاسیس و توسعه مسجد خداداد، تاسیس واحدهای حوزوی، فرهنگی، کتابخانه و ورزشی به این مسجد، خاطرات برخی از اعضای هیئت امنا و نمازگزاران مسجد خداداد، خاطرات مطهری یزدی از دوران تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف و قم، مبارزه با نظام محمدرضا پهلوی، سفرهای تبلیغی و مبارزاتی به کشورهایی همچون هند و لبنان و دیدگاه برخی از شخصیت های فرهنگی و علمی کشور درباره شخصیت علمی، اخلاقی و اجتماعی مطهری یزدی است.

مرکز رسیدگی به امور مساجد در پی گسترش بیماری حجت الاسلام مطهری یزدی و بنا بر درخواست وی، حجت الاسلام حسین نکوئی را در مردادماه 1396 به عنوان امام جماعت این خانه خدا منصوب کرد. همچنین آیین تودیع و بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری یزدی را با هدف پاسداشت نزدیک به چهار دهه خدمت و مجاهدت این عالم دینی، نهم مردادماه همان سال در مسجد خداداد برگزار کرد.
 
حجت الاسلام مطهری یزدی پس از استعفا از امامت جماعت مسجد خداداد و به تبع آن، تولیت حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) تهران، اکنون به دلیل عود کسالت، در منزل بستری است و تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها