سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
​«مرد دریا» و «دنیای بزرگ هلن» به دست نوجوانان رسید

کتاب‌های «مرد دریا» زندگی‌نامه ژاک کویستو فیلمساز، عکاس و کاوشگر اعماق دریا و «دنیای بزرگ هلن» زندگی‌نامه هلن کلر نوشته دورین راپاپورت با ترجمه شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر نخستین به پیشخان کتابفروشی‌ها رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب‌های «مرد دریا» نوشته جنیفر برن و تصویرگری اریک پویبارت و «دنیای بزرگ هلن» نوشته دورین راپاپورت از مجموعه «من و مشاهیر جهان» با ترجمه شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر نخستین برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

جنیفر برن در کتاب «مرد دریا» به زندگی ژاک کویستو می‌پردازد. ژاک کویستو انسانی فوق‌العاده و شخصیتی به راستی منحصر به فرد بود. او حامی سیاره زمین و آفریده‌های آن بود و مخترع و کاوشگری فعال، نویسنده‌ای شاعر و سخنگویی دلسوز برای دریاها. برن فیلمساز و عکاسی مبتکر بود و از همه مهم‌تر این‌که او زندگی را با نوعی حس و حال سرخوش کودکانه و کنجکاوی‌ای سیری‌ناپذیر دوست داشت.
 
جنیفر برن نویسنده‌ای گزیده‌کار با نثری شاعرانه و تاثیرگذار است و تا به‌حال چند کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است.
 
«دنیای بزرگ هلن» نوشته دورین راپاپورت و تصویرگری مت تاوارس سرگذشت تاثیرگذار دختری است که در 9 ماهگی بینایی و شنوایی‌اش را از دست داده و به دنیایی تاریک و خاموش پناه می‌برد. اما دیری نمی‌گذرد که به کمک معلمی دلسوز که خود ضعف بینایی دارد بر دشواری‌های طاقت‌فرسای زندگی‌اش غلبه می‌کند و به چهره‌ای پیشرو و جهانی بدل می‌شود و ده‌ها کتاب و مقاله و چندین فیلم سینمایی و مستند از زندگی او ساخته می‌شود. هلن کلر با نیروی اراده، امید و اندیشه، خلوت تاریک و کوچک خود را به دنیایی بزرگ تبدیل کرد و نشان داد چه توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

دورین راپاپورت کتاب‌های جایزه گرفته بسیاری برای کودکان و نوجوانان نوشته است مانند «کشتی آزادی» و «این مدرسه سفید نیست» که هر دو را کرتیس جیمز تصویرگری کرده و کتاب «سخن بزرگ مارتین: زندگی دکتر مارتین لوترکینگ» با تصویرگری برایان کالیئر که چندین جایزه معتبر ازجمله جایزه تصویرگری کالدکت را دریافت کرده است. راپورت علاقه زیادی به زندگی‌نامه‌نویسی دارد و درباره زندگی آبراهام لینکلن و جان اف کندی هم کتاب‌هایی برای نوجوانان منتشر کرده است.
 
«من و مشاهیر جهان» مجموعه‌ای جذاب و خواندنی است که به دست تصویرگرانی هنرمند و چیره‌دست و نویسندگانی خوش‌قلم و جست‌وجوگر شکل گرفته. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «پسری که عاشق ریاضی بود: داستان زندگی ریاضی‌دان نابغه پل اردوش»، «آلفرد نوبل: بنیانگذار جایزه صلح نوبل»،‌«ستاره‌ها: سرگذشت گالیله» «دنیای بزرگ هلن کلر: زندگی هلن کلر»،‌«راشل: سرگذشت طبیعت‌گرای مشهور راشل کارسون» و «اعجوبه دنیای الکتریک: داستان زندگی نیکلا تسلا» اشاره کرد.
 
شهاب‌الدین عباسی تا به حال حدود 50 عنوان کتاب برای کودکان و بزرگسالان ترجمه کرده است که از جمله آنها می‌توان به «نیایش»، «انسان در جستجوی معنای غایی» و «سنگ‌تراش» اشاره کرد.  او تا به حال سه بار برنده جایزه کتاب فصل و یک بار نامزد کتاب سال شده است.

انتشارات نخستین، کتاب «مرد دریا» را در قالب 32 صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 60 هزار ریال و کتاب «دنیای بزرگ هلن» را در قالب 40 صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 60 هزار ریال راهی بازار کتاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها