یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
دختری که چشم عروسکش را بست تا ادبش کند/ کتابی درباره برخودهای کودکان با وسائل بازی

کودکان معمولا رفتارهای بزرگترها را تقلید می‌کنند و این رفتار در برخورد آنها با وسایل بازی‌شان مثل ماشین و عروسک نمایان می‌شود. آناهیتا تیموریان در کتاب «سارای مهربان» رفتار کودکی به نام سارا را با عروسکش به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «سارای مهربان» با نویسندگی و تصویرگری آناهیتا تیموریان در قالب داستانی اجتماعی ماجرای سارا و عروسکش را برای کودکان گروه سنی «ب» (سال‌های اول تا سوم دبستان) نقل می‌کند.
 
قصه‌ این کتاب در مورد سارا و عروسکش است که در گوشه‌ حیاط لم داده و به خورشید زل زده است. سارا مدام با عروسک خود حرف می‌زند اما عروسک هنوز مشغول تماشای خورشید است. سارا عصبانی می‌شود و به زور یک چشم عروسک را می‌بندد تا عروسک یاد بگیرد که به حرف بزرگ‌ترش بهتر گوش کند...
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «صدای سارا سکوت را شکست: «هی! به چی نگاه می‌کنی؟» عروسک جوابی نداد تمام حواسش به خورشید بود. سارا دوباره صدایش کرد: «مگه با تو نیستم به من نگاه کن.» انگار عروسک باز چیزی نشنید. کلاغ پیر غار غاری کرد و از روی درخت حیاط پرید و به آسمان رفت. سارا حسابی عصبانی شده بود. پس حرف مرا گوش نمی‌کنی! الاهن می‌آیم و دعوایت می‌کنم. سارا این را گفت و از قاب پنجره آمد پایین تا عروسکش را ادب کند...»
 
آناهیتا تیموریان، نویسنده کودک ونوجوان متولد ۱۳۵۰ در تهران است. کارشناسی ارشد معماری را در دانشکدۀ هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران به پایان رسانده است. زمینه های فعالیت شغلی او تصویرگری، نویسندگی، نقاشی، شعر و طراحی داخلی است. از جمله آثار او می‌توان به «جا برای همه هست»، «کشتی کاغذی»، «ماه بود و روباه»، «بچه‌ همه»، «سیرک»، «من می‌ترسم»، «ماهِ من… ماهِ ما…»، «زاغ و روباه» و «کوچی آقا و موش بانو» را از این نویسنده منتشر کرده است.
 
انتشارات کانون پرورش فکری، کتاب «سارای مهربان» را در قالب 32 صفحه رنگی با شمارگان 5هزار نسخه و قیمت 30 هزار ریال منتشر کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها