دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
اولین کتابخانه الکترونیکی مدارس آذربایجان شرقی در تبریز افتتاح شد

اولین کتابخانه الکترونیکی مدارس آذربایجان شرقی در مرکز متوسطه فرزانگان ۳ تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، زهرا عبدالسلامی، مدیر مرکز متوسطه اول فرزانگان ۳ تبریز پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: این مجموعه با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مابین دانش آموزان و اولیای آنها و تقویت برنامه های علمی این آموزشگاه راه اندازی می شود.

وی در عین حال، با بیان اینکه هوشمندی و دانایی برای ساختن یک جامعه توسعه یافته کافی نیست یادآور شد: هدف از توسعه فرهنگ مطالعه، علاوه بر دانش و آگاهی توانایی تحقیق و تحلیل مسایل علمی و اجتماعی است.

مدیر مرکز فرزانگان ۳ تبریز با تاکید بر اینکه افزایش ضریب هوشی فقط با کتاب خوانون حاضل نمی شود گفت: دانشمند شدن با ارتقای مدرک محقق نمی شود بلکه باید نوع نگاه افراد تغییر یافته و با داشتن ذهنی پرسشگر همواره به دنبال تحلیل و بررسی و مقایسه اطلاعات و داده های دریافت شده بود.

عبدالسلامی با اشاره به بمباران اخبار و اطلاعات در دنیای کنونی عنوان کرد: کسی که دانش و آگاهی دارد هیچ چیزی را به راحتی نمی پذیرد بلکه ضمن طرح پرسش، برای دریافت پاسخ به تحقیق می پردازد.

اولین کتابخانه الکترونیکی مدارس آذربایجان شرقی در تبریز افتتاح شد

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در روش های ارائه آموزش برای تطبیق با شرایط زمان گفت: حلقه مفقوده توانمندسازی دانش آموزان در حوزه دانش و آگاهی، تحلیل اطلاعات و تمایز اطلاعات درست و نادرست است که می تواند مانع از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نیز شود.

گفتنی است؛ کتابخانه الکترونیکی مدرسه فرزانگان ۳ تبریز با همکاری موسسه خیریه رحمت سرای دوستی با هزار و ۵۰۰ کتاب کار خود را آغاز و قرار است تا چهار هزار عنوان کتاب برسد.

عمده موضوعات ارائه شده در این کتابخانه در حوزه ادبیات، فولکلور و رمان بوده و کتاب های علمی و آموزشی نیز در آن موجود است.

قرار است به زودی تمام عناوین کتاب های موجود به صورت پی دی اف و نیز کتاب صوتی به علاقمندان ارائه گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط