دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
قصه گویی از کتاب حضرت معصومه(س) در بندرکُنگ/ دورهمی دختران کتابخوان بندرعباس برگزار شد

هرمزگان - قصه‌گویی از کتاب حضرت معصومه(س) در بندر کُنگ استان هرمزگان انجام و دورهمی دختران کتابخوان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، به مناسبت دهه کرامت، برنامه‌های متنوع کتاب محور در هرمزگان برگزار شد. قصه گویی از کتاب حضرت معصومه (س) در بندر کُنگ، شعر خوانی از کتاب «اتل متل مرغ» در پارسیان و دورهمی دختران کتابخوان در بندرعباس برگزار شد.

قصه گویی از کتاب حضرت معصومه (س) در بندر کُنگ

مسئول کتابخانه شهید خاوند بندرکُنگ از اجرای مسابقه کتابخوانی و قصه گویی از کتاب حضرت معصومه (س) و همچنین معرفی کتاب‌های سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و برپایی نمایشگاه کتاب در این شهر تاریخی در غرب هرمزگان خبر داد.

مریم مرادی با شادباش دهه کرامت، گفت: کتابخانه شهید خاوند بندرکُنگ شهرستان بندرلِنگه با اجرای برنامه‌های متنوع، دهه کرامت را گرامی داشت.

وی افزود: دهه کرامت، به دهه اول ماه ذی القعده اشاره دارد که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و با ولادت برادرش امام رضا (ع) به پایان می‌رسد.

مرادی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه مرقد مطهر هر دو بزرگوار در کشورمان ایران است باید برنامه‌های مختلفی با همین محوریت در کتابخانه‌های عمومی به ویژه برای کودکان و نوجوانان برگزار شود تا با سیره و روش اهل بیت (ع) آشنا شوند.

گفتنی است؛ در پایان از کودکان شرکت کننده در مسابقه کتابخوانی با اهدای جایزه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

شعرخوانی از کتاب «اتل متل مرغ» در پارسیان

مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان از شعرخوانی کتاب «اتل متل مرغ» نوشته زهرا موسوی برای کودکان گفت و افزود: در بازدید نونهالان مهدکودک پارسیان، ضمن شعرخوانی، کتاب‌های رده سنی الف برای کودکان معرفی شد.

حلیمه روشن زاده ادامه داد: کودکی یکی از مهم‌ترین دوران زندگی افراد است که پایه و اساس شکل‌گیری شخصیت آن‌ها را شکل می‌دهد و کتابخوانی در آن دوره قطعاً به رشد بهتر و سالم‌تر آن‌ها کمک خواهد کرد.

این کتابدار پارسیانی اضافه کرد: یادگیری خواندن و شنیدن مطالب و مفاهیم کتاب‌های مناسب سن کودکی باعث می‌شود تا کودکان با دنیای مطالعه ارتباط برقرار کرده و همین‌طور در آینده علاقه بیشتری نسبت به کتابخوانی پیدا کنند.

این کنشگر حوزه کودک بیان کرد: کتاب علاوه بر ایجاد انگیزه در کودکان به‌عنوان ابزاری برای سرگرمی نیز اهمیت بالایی دارد و همین‌طور به خواب آن‌ها نیز کمک زیادی می‌کند؛ بنابراین بهتر است والدین علاوه بر مهد کودک، از کتاب برای بهبود فرآیند رشد ذهنی کودکان نیز استفاده کنند؛ زیرا خواندن کتاب تمرکز کودکان را نیز افزایش می‌دهد.

وی افزد: در این بازدید نونهالان و مربیان مهدکودک از کتابخانه عمومی بازدید کردند و کتابداران و مربیان برای کودکان قصه هایی به انتخاب کودکان خواندند. همچنین از کودکان خواسته شد تا به صورت داوطلبانه به شعرخوانی و قصه گویی بپردازند.

گفتنی است؛ هدف از بازدید مدارس و مهدکودک ها از کتابخانه ایجاد علاقه و آشنایی کودکان و نوجوانان با فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌ها است و همچنین برگزاری جلسات قصه گویی برای کودکان باعث افزایش علاقه آن‌ها به امر کتاب و کتابخوانی می‌شود.

دورهمی دختران کتابخوان در بندرعباس

به همت کتابخانه فرهیختگان ایسین و به مناسبت دهه کرامت، دورهمی دختران کتابخوان برگزار شد
سرپرست اداره کتابخانه‌های شهرستان بندرعباس، از برگزاری دورهمی دختران کتابخوان در کتابخانه فرهیختگان ایسین به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س)، روز دختر و دهه کرامت خبر داد.

رضوان شیبانی ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت گفت: حضرت معصومه (س) دختری است که در خاندان پیامبر، لقب کریمه اهل بیت را به خود اختصاص داد و نگین شهر قم شد. کرامات حضرت معصومه (س) چنان است که بر آن تأکید بی شمار شده است به ویژه که امام رضا (ع) و امام جعفر صادق (ع)، زیارت کنندگان آن حضرت را وعده بهشت داده‌اند.

وی در ادامه افزود: جدای از سهم مهم دختران در بافت جمعیتی جامعه، می‌توان به جایگاه و نقش دختران در فرهنگ عمومی کشورمان اشاره کرد که پیوسته سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی خود را، به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته می‌داند.

سرپرست اداره کتابخانه های شهرستان بندرعباس گفت: به پاس قدردانی از دختران کتابخوان، دورهمی در کتابخانه فرهیختگان ایسین در فضای شاد و صمیمی برگزار شد و اجرای نمایش، مسابقه و قصه گویی از اهم برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

به گزارش ایبنا، در پایان جشن دورهمی دختران کتابخوان، با اهدای جایزه از تمامی دختران شرکت کننده تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها