شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
نمایشگاه کتاب از عوامل موثر در افزایش مطالعه است

مازندران- نویسنده کتاب «آواز پرواز» گفت: فرزند باید ببیند که خانواده و نزدیکان اهل مطالعه هستند، مدرسه هم در افزایش اشتیاق بچه‌ها به کتابخوانی تاثیر دارد، جامعه و رسانه در نهادینه شدن مطالعه در کودکان موثر هستند همچنین نمایشگاه کتاب که اردیبهشت همواره اردیبهشتی‌تر می‌شود از سراسر ایران به نمایشگاه کتاب می‌روند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در محمودآباد، راضیه تجار صبح شنبه درنشست «فرازه» اظهار کرد: از کودکی به کتاب علاقه‌مند بودم و اگرچه ریاضی خوبی نداشتم اما ادبیاتم خوب بود، زنگ انشا همیشه انشا نوشته می‌نوشتم که مورد استقبال همکلاسی‌ها هم قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه در طول سالیانی که به دبیرستان رفتم گرایش به خواندن و مطالعه و خرید کتاب در من افزایش یافت، افزود: زمینه خانوادگی هم داشتم، قدیم‌تر این گرایش کم بود اگرچه پس از انقلاب شاهد هستیم به وسعت جمعیت ۸۰ و چند میلیونی مطالعه افزایش یافته اما انتظار بیش از این است.

نویسنده کتاب «آواز پرواز» گفت: فرزند باید ببیند که خانواده و نزدیکان اهل مطالعه هستند، مدرسه هم در افزایش اشتیاق بچه‌ها به کتابخوانی تاثیر دارد، جامعه و رسانه در نهادینه شدن مطالعه در کودکان موثر هستند همچنین نمایشگاه کتاب که اردیبهشت همواره اردیبهشتی‌تر می‌شود از سراسر ایران به نمایشگاه کتاب می‌روند.

تجار با اشاره به اینکه با نویسندگی را با داستان کوتاه در ارتباط با شهدا بود شروع کردم، تصریح کرد: امروز شاید ۵۰ جلد کتاب نوشته‌ام و این روزها مشغول نوشتن کتاب درباره جانباز اعصاب و روان هستم که شهید اهل آبادان بود و گوشه‌ای از رنجی که همسر شهید طی کرده را بیان می‌کنم که بسیار سخت است.

وی ادامه داد: نویسندگانی باید در این وادی وارد شوند که امتحان پس داده باشند بعضی از کارها را باید جان گذاشت و روح بخشید و حس کرد اینگونه نیست که کار راحتی باشد، گرایش من به مقوله شهدا، یک کشش درونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها