یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
فعالیت غرفه «شمیم ایمان» یادگار حاج‌آقا راستگو بود/ روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر مراجعه‌کننده داشتیم

حجت‌الاسلام حسین حقیقت گفت: مسئولیت ما این است که مفاهیم دینی را با زبان گویای کودک و نوجوان به آن‌ها انتقال دهیم. فعالیتی که در غرفه «شمیم ایمان» انجام دادیم یادگاری مرحوم حاج‌آقا راستگو بود.

حجت‌الاسلام حسین حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در مورد شرح فعالیت‌های غرفه شمیم ایمان در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ بیان کرد: مرکز مشاوره کاربردی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم امسال با همکاری نمایشگاه کتاب و خانه کتاب و ادبیات ایران، این غرفه را برای کودکان و نوجوانان برپا کرده است. ما در این غرفه پذیرای خردسالان ۴ تا ۶ سال، کودکان دبستانی، نوجوانان دبیرستانی و گاهی اوقات والدین و زوج‌های جوان نیز بودیم.


او افزود: فعالیتی که برای خردسالان در نظر گرفته بودیم فرم‌های رنگ‌آمیزی بود. در این کاغذها بچه‌ها مفاهیم دینی را نقاشی یا رنگ‌آمیزی می‌کردند و با این مفاهیم آشنا می‌شدند. برای گروه سنی بالاتر فعالیتی به عنوان قیچی سخنگو داشتیم که بچه‌ها در این فعالیت با ساخت فرم محراب، مساجد و حرم ائمه آشنا می‌شدند و خودشان با کاغذ و قیچی این اشکال را می‌ساختند. در ادامه ما هم مرتبط با همین سازه‌ها با آن‌ها گفت‌وگو می‌کردیم. برای مقاطع بالاتر یعنی مقطع دبیرستان مسابقات فرهنگی در نظر گرفته بودیم که افراد شرکت‌کننده مسائل مختلف را در قالب بازی، سرگرمی، قصه‌گویی و مسابقه یاد می‌گرفتند و در مورد این مفاهیم در این شکل‌ها با آن‌ها صحبت می‌شد.

حجت‌الاسلام حقیقت در تکمیل شرح فعالیت غرفه شمیم ایمان و استقبال بازدیدکنندگان گفت: در این نمایشگاه ما روزانه بین ۸۰۰ تا هزار نفر مراجعه‌کننده داشتیم. بعد از اینکه بچه‌ها فرم رنگ‌آمیزی خود را تکمیل می‌کردند ما بهترین رنگ‌آمیزی‌ها را روی دیوار آویزان می‌کردیم و یک بادکنک به شکل عروسک به آن‌ها هدیه می‌دادیم. علاوه بر اینکه بچه‌ها نقاشی و کاردستی‌های خود را همراه خود به خانه می‌بردند، جوایز و هدایای دیگری نیز از ما دریافت می‌کردند.

مدیر غرفه شمیم ایمان با اشاره به مسئولیت مهم انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان که برعهده روحانیون و طلبه‌ها است، عنوان کرد: مسئولیت ما این است که مفاهیم دینی را با زبان گویای کودک و نوجوان به آن‌ها انتقال دهیم. روایت شریفی از پیامبر اکرم (ص) است که می‌گوید: «کسی که کودک یا فرزندی در کنار او قرار گرفته باشد باید با او کودکی کند». زبان کودک هم دنیای بازی و دنیای ارائه مفاهیم دینی به صورت غیرمستقیم است. فعالیتی که ما در غرفه شمیم ایمان انجام دادیم یادگاری مرحوم حاج‌آقا راستگو بود. دوستان طلبه ما بر اساس آموزه‌هایی که از او یاد گرفته‌اند در امر انتقال مفاهیم دینی کوشا هستند.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط