شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
۹۰ تُن کتاب خارجی برای عرضه در نمایشگاه کتاب پالایش شد

مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بررسی و پالایش ۹۰ تن کتاب خارجی برای عرضه در این بخش خبر داد.

اسماعیل جانعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت بخش ناشران خارجی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: امسال به اذعان ناشرانی که در این سالن مستقر بودند، نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم، طی سال‌های اخیر بعد از کرونا، تلاش کردیم فضای ناشران خارجی را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ سال بسیار خوبی داشتیم، افزود: امسال بخش بین‌الملل، جداگانه برپا شد اما به یک‌ونیم برابر فضای کنونی، نیاز داشتیم و تلاش کردیم با پرهیز از دایر کردن فضاهای فرهنگی در بخش ناشران خارجی، حداکثر فضا را به ناشران بدهیم.

جانعلی‌پور ادامه داد: ناشران خارجی در یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع جانمایی شده‌اند و ۵۵ غرفه در این سالن قرار دارد.

وی با بیان اینکه در بخش ناشران خارجی، برنامه‌ریزی‌ها از سه تا چهار ماه زودتر شروع می‌شود، گفت: فراخوان ناشران، تدوین مقررات گمرک، مذاکرات و جلسه با ناشران، ترخیص بار از گمرک، ارزیابی کتاب‌ها و… از ماه‌ها قبل آغاز شده بود.

جانعلی‌پور ادامه داد: تلاش کردیم تا روز نخست نمایشگاه، ناشران همه کتاب‌های خود را برای بررسی و ارزیابی آورده باشند و روز دوم هیچ کتابی تایید نشده نداشتیم. در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ غرفه خالی در بخش ناشران خارجی نداشتیم.

وی با اشاره به تعداد عناوین کتاب‌های بخش ناشران خارجی گفت: بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب در بخش خارجی عرضه شده بود که نسبت به سال گذشته، حدود ۵ هزار عنوان کتاب بیشتر بود؛ علاوه براین تنوع ناشران بیشتر شده بود.

جانعلی‌پور درباره حجم بیشتر کتاب ناشران در سال جاری، عنوان کرد: سال گذشته، حدود ۶۰ تُن کتاب داشتیم، اما امسال حدود ۹۲ تُن کتاب خارجی بررسی و پالایش شدند. همه این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که تجربه کار سخت سال‌های گذشته امسال موجب موفقیت شد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روح الله IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    تعداد عناوین کتاب های بخش ناشران خارجی خیلی کم هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها