شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
طراحان لباس از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

مدیر انتشارات جمال هنر گفت: نرم‌افزار می‌تواند با هوش مصنوعی طرح لباس پیاده شده را روی تن مانکن ببیند و تغییرات آن را انجام دهد و آن را مثل یک لباس دوخته شده روی تن مانکن ببیند.

زهره امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: انتشارات جمال هنر به عنوان تنها نشر اختصاصی طراحی لباس، کتاب‌های به‌روز و نفیسی منتشر می‌کند. بانوانی که در طراحی لباس مشغول هستند، برای پیاده‌سازی طرح روی مانکن از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی برای چاپ کتاب، متاسفانه هنوز از هوش مصنوعی استفاده نکرده‌ایم.

وی دراین‌باره افزود: نرم‌افزار می‌تواند با هوش مصنوعی طرح لباس پیاده شده را روی تن مانکن ببیند و تغییرات آن را انجام دهد و آن را مثل یک لباس دوخته شده روی تن مانکن ببیند.

زهره امیری در ادامه بیان کرد: کتاب «تصویرسازی مد و لباس» نوشته مرضیه هاتف را برای کسانی که علاقه‌مند به طراحی لباس هستند، پیشنهاد کنم. این کتاب برای فعالان حوزه طراحی لباس بسیار موثر است. همچنین برای کسانی که در این زمینه اصلاً فعالیت نداشته‌اند هم می تواند مفید باشد. این کتاب از ابتدای مانکن سازی تا جنسیت سازی جنبه آموزشی دارد. در واقع می‌توانم بگویم این کتاب به خودی خود یک مدرس است. این کتاب صفحات تمرینی و صفحات خالی برای تمرین هنرجویان دارد.

کتاب «فشن پدیا» دیگر کتاب تازه چاپ ما است که به انواع لباس و انواع اکسسوری پرداخته است. این کتاب که به صورت تخصصی در زمینه رنگ بر روی پارچه است به‌عنوان یک کتاب تالیفی و پرفروش محسوب می‌شود. همچنین کتاب «راهنمایی جامع پارچه» کتابی است برای کسانی که زمینه پارچه کار می‌کنند مفید است. این کتاب به انواع پارچه‌ها، اتو کشی و سایر موارد درباره پارچه اشاره کرده است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها