جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
یکی از ابزارهای مورد استفاده دشمنان برای ایجاد اختلاف رسانه است

آذربایجان‌غربی- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از ابزارهای مورد استفاده دشمنان برای ایجاد اختلاف و ناامیدی در جامعه ظرفیت رسانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، محمدصادق معتمدیان ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از برترین‌های پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و برگزیدگان نخستین لیگ رسانه‌ای امید در ارومیه افزود: ما شاهد جنگ رسانه‌ای دشمن بوده و هستیم و در سال‌های گذشته در کنار جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و انواع کارشکنی‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد جنگ تمام عیار رسانه‌ای نیز بودیم.

وی افزود: یکی از ابزارهای مورد استفاده دشمنان برای ایجاد اختلاف و ناامیدی در جامعه ظرفیت رسانه است.

معتمدیان ادامه داد: جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان یکی از دسیسه‌هایی بود که در فتنه‌های سال‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفت و امروز صدها شبکه فارسی زبان به دنبال ناکارامد نشان دادن نظام، سیاه نمایی و دروغ پراکنی هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: امپراتوری رسانه‌ای و دروغ پراکن دشمن در انتخابات اخیر کشور به ویژه در آذربایجان‌غربی شکست سنگینی خورد و با وجود تلاش رسانه‌ای دشمنان ما شاهد بودیم که مردم با شور و شوق در انتخابات اخیر پای صندوق‌های رای آمدند.

وی وجود فیک نیوزها و فعالیت‌های بی‌نام و نشان در فضای مجازی را از جمله دغدغه‌ها و آسیب‌های فضای مجازی و رسانه‌ای در آذربایجان‌غربی دانست.

رسانه‌ها نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند

معتمدیان افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند و توسعه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کنار فرصت‌هایی که از طریق رسانه‌ها ایجاد می‌شود، قطعاً یکی از دغدغه‌های عمومی و اساتید است.

معتمدیان گفت: در بسیاری از کشورها دولتها خط قرمزهایی دارند همین کشورهای غرب گرایی که خود را مدعی دموکراسی مطرح می‌کنند، نیز در این زمینه محدودیت و خط قرمزهایی دارند و محکم با موضوعاتی که منافی امنیت آنان است برخورد می کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از ابزارهایی که دشمنان به کار می‌برند، ابزار رسانه‌ای است و با توجه به تنوع قومی و مذهبی و دینی در استان زمینه واگرایی فراهم است و می‌تواند مورد هدف و تطمیع دشمنان قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جریانات مختلف و افراد در دنیا به دنبال تولید اخبار منفی و دروغ پراکنی و شایعه‌سازی علیه نظام هستند.

این مسئول گفت: میلیون‌ها کانال و صفحه در این زمینه مشغول ناکارآمد نشان دادن نظام هستند تا گسل‌های مختلف قومی و مذهبی را در نقاط مختلف کشور فعال کنند.

وی بیان کرد: دشمنان، جریانات واگرا و متخاصم و مزدوران از کوچکترین اخبار منفی در حال بهره برداری هستند تا در بین مردم ایجاد نارضایتی کنند و این رویکرد آنان است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در انتخابات اخیر رسانه های دشمن از ماهها قبل تولید محتوا داشتند تا در بین مردم ایجاد یاس و ناامیدی کنند تا مردم مشارکت در انتخابات نداشته باشند، ولی به رغم این همه تلاش دشمن و شاهد مشارکت ۴۷ درصدی شهروندان استان بودیم.

معتمدیان بیان کرد: در انتخابات اخیر برخی جریانات و افراد در راستای دو قطبی سازی حرکت کردند ولی مردم با بینش سیاسی بالا در مقابل آنان ایستادند.

تدوین منشور اخلاقی در حوزه رسانه الزامی است

وی با اشاره به لزوم تدوین منشور اخلاقی در حوزه رسانه اظهار کرد: در حال حاضر فیک نیوزها یکی از آسیب‌های اساسی برای مردم و اصحاب رسانه است و این فیک نیوزها اهدافی دارند که پشت این جریانات جریانهای قدرت و ثروت هستند و برای ما شناخته شده هستند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: این جریانات در صدد دوقطبی سازی و ایجاد فضای التهاب در استان هستند و ما اجازه نخواهیم داد فضای استان به جولانگاه توصیه حسابهای فردی و جناحی و باندی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها