سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کتاب «رسانه و اخلاق» در یزد منتشر شد

یزد - کتاب «رسانه و اخلاق» توسط علی مشیری نیا از اهالی رسانه استان یزد منتشر شد.

علی مشیری نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به اهمیت توجه به اخلاق در رسانه گفت: با توجه به رشد روز افزون رسانه‌ها در جوامع یکی از نکات اصلی توجه به اخلاق و اخلاق رسانه‌ای است.

وی افزود: امروز رسانه‌ها در قالب‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته‌اند و اگر بخواهیم در مسیری درست قرار بگیریم باید اخلاق را مورد توجه قرار داده و آموزش آن به در جامعه به ویژه رسانه‌ها داشته باشیم.

نویسنده کتاب «رسانه و اخلاق» گفت: با توجه به اهمیت این حوزه اخلاق در جامعه سعی کردیم از منابع مختلف استفاده کرده و در مسیر آگاهی بخشی حرکت کنیم و با نگارش کتاب «اخلاق و رسانه» این بخش را بیشتر کنکاش کنیم.

مشیری نیا بیان کرد: مقدمه این کتب توسط‌امیر عباس تقی پور مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات نگاشته شده است که بیان شده؛ شاید ادعای باطلی نباشد اگر بگوییم که بسیاری از رسانه‌ها برای تأمین اهداف و منفعت‌های آنی و آتی سرمایه‌گذاران خود، به بدترین روش‌ها و منش‌ها دست می‌زنند، قوانین و مقررات را نادیده می‌گیرند و اخلاق را ذبح می‌کنند! از این رو، هر اقدامی در قالب تألیف، ترجمه و یا گردآوری محتوا که منجر به افزایش شناخت و آگاهی عموم مردم در مواجهه با رسانه‌ها و پیام شود ستودنی است.

وی ادامه داد: در این کتاب تلاش شده علاوه بر ارائه تعاریف مختصر و مفید از مفاهیمی چون اخلاق، رسانه، پیام، اخلاق رسانه‌، سواد رسانه و… مخاطب خود را با محتوای حداقلی مورد نیاز برای زندگی کیفی‌تر در فضای رسانه‌ای آشنا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط