یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
روایت ۲۵ ماه اسارت در حزب دموکرات کردستان/ تاکسی سرنوشت او را عوض کرد

عمیدی مظاهری نویسنده کتاب «تاکسی دایموند ۵۳» این کتاب را روایتی از ۲۵ ماه اسارت یک مهندس ایرانی در حزب دموکرات کردستان معرفی کرد.

محمد مجید عمیدی مظاهری نویسنده کتاب «تاکسی دایموند ۵۳» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا گفت: از طرف انتشارات ستارگان درخشان به من گفتند خاطراتی نوشته شده است، من کتاب را خواندن و دیدم موضوع فوق‌العاده است اما نوشتار آن نیازمند روایتی بهتر و داستانی است و پیشنهاد کردم که این خاطرات باید از نو و نگاه داستانی نوشته شود.


وی افزود: بعد از صحبت‌هایی که شد، تصمیم گرفتیم که خودم خاطرات را بنویسم و مجدداً شروع به خواندن خاطرات کردم و رگه‌های داستانی و اوج‌های آن را در آوردم و از استرالیا بعد از واقعه داستان را شروع کردم.


نویسنده کتاب «تاکسی دایموند ۵۳» ادامه داد: کتاب زندگی یک سرباز ارتش است که در کردستان اسیر حزب دموکرات می‌شود و ۲۵ ماه اسیر حزب دموکرات است و در این مدت اتفاق زیاد و عجیبی برای او رخ می‌دهد و این کتاب روایت این ۲۵ ماه است.


وی ادامه داد: او قرار بوده که اعدام شود، اما به دلیل اتفاقی که در جلسه دادگاهش رخ می‌دهد، کسی که قرار بوده شاهد اعدام او باشد، تبدیل به مدافع او می‌شود و وقتی بحث اعدام او مطرح می‌شود، وتو می‌کند.


عمیدی مظاهری اضافه کرد: آقای شیران دکترای عمران ساختمان دارد و عضو نظام مهندسی کشور است و ذهنی بسیار دقیق، هوشمند، جزئی و نکته‌بین دارد که باعث می‌شود بعداً بتواند بعداً خاطرات خود را با جزئیات زیادی بنوسید.


وی تصریح کرد: حتی به دلیل ذهن نقشه‌کشی خود، پلان همه زندان‌ها را کشیده است و حتی مسیر آزادی از اسارت را که پیاده طی کرده را کشیده است. جزئیاتی که در خاطرات وجود داشت به صحنه‌پردازی و شخصیت پردازی ما کمک ویژه‌ای کرد.


نویسنده کتاب «تاکسی دایموند ۵۳» خاطرنشان کرد: کتاب اسم دیگری داشت و یک روز در جریان نوشتن به اسم «تاکسی دایموند ۵۳» رسیدم. اتفاقی در این تاکسی رخ می‌دهد که بعداً زندگی شیران را عوض می‌کند و اتفاق مهم دادگاه به تاکسی ربط دارد.


وی در خصوص کتاب بعدی خود گفت: کتاب بعدی من در خصوص یک فرد اطلاعات شناسایی در دفاع مقدس است.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت) ۱۴۰۳ (در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پارسا IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    🔥🔥🔥

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها