پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
ایستگاه پیک کتاب در شهر تخت بندرعباس/ قصه گویی و شعرخوانی برای دختران بندرخمیر برگزار شد

هرمزگان - ایستگاه پیک کتاب در شهر تخت بندرعباس، قصه گویی و شعرخوانی برای دختران بندرخمیر و... مهمترین عناوین اخبار کوتاه کتاب و ادبیات استان هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مسئول کتابخانه عمومی شیخ جعفر زمانی تختی شهر تخت بندرعباس از آخرین ایستگاه پیک کتاب سال‌جاری تحصیلی این کتابخانه در دهه کرامت خبر داد و گفت: با امانت ۱۰۰ کتاب به مدرسه ابتدایی دخترانه شهید علی تختی شهر تخت به آخرین ایستگاه پیک کتاب رسیدیم.

طیبه برخورداری ادامه داد: در این برنامه ضمن امانت کتاب از منابع کتابخانه توسط دانش آموزان، نشست کتابخوان مدرسه‌ای با محوریت حضرت معصومه و امام رضا علیه السلام با ارائه ۶ اثر انجام شد.

وی اضافه کرد: در ادامه نیز کتاب زندگی حضرت معصومه (س) توسط دانش آموزان جمع خوانی شد.

پیک کتاب، برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و در راستای عدالت مطالعاتی در روستاهای شهر تخت شهرستان بندرعباس صورت می‌گیرد و کتابخانه شیخ جعفر زمانی تختی مجری این طرح در مدارس شهید دوانی روستای چاهستان، شهیدجعفری روستای مقسم، آزادی روستای کهور کلاغی، مدرسه دکتر محمدسیف روستای پشتکوه جلابی و … در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ قصه‌گویی و کتابخوانی کرد.

معرفی کتاب «چگونه از بدنم مراقبت و نگهداری کنم؟» در پارسیان

مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان از برگزاری برنامه ویژه‌ای به مناسبت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) با معرفی کتاب «چگونه از بدنم مراقبت و نگهداری کنم؟» سخن گفت و افزود: این کتاب اثر کاراناترسون، با ترجمه مهناز جعفری و از انتشارات مهرسا برای دختران نوجوان عضو معرفی و خوانش شد.

حلیمه روشن زاده در این خصوص گفت: این کتاب یک راهنمای خوب برای دختران نوجوانی است که قرار است تغییر و تحولات زیادی را در بدنشان مشاهده کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از دختران هنگامی که متوجه شروع این تغییرات می‌شوند این احساس را پیدا می‌کنند که آن‌ها با دیگران فرق دارند و مشکلی برای آن‌ها پیش آمده ولی از اینکه در مورد این مسائل با بزرگترهای خود سخن بگویند شرم دارند.

این کتابدار هرمزگانی اضافه کرد: دختران با مطالعه این اثر آگاه خواهند شد که تمامی این تحولات یک امر طبیعی و بخشی از دوران بلوغ محسوب می‌شود و در ضمن فرا می‌گیرند چطور خود را برای هر مرحله از تغییر آماده سازند و اگر در طول رخ دادن آن‌ها دچار ناراحتی و درد شدند چطور می‌توانند این امور را کنترل و مدیریت کنند.

روشن زاده افزود: همچنین در این اثر به نوجوانان می‌آموزد در طول این دوران چه مراقبت‌هایی باید از پوست و بدن خود داشته باشند و برای حفظ سلامتی چه خوراکی‌هایی را باید مصرف کنند و از خوردن چه چیزهایی اجتناب کنند.

این کنشگر فرهنگی در پایان گفت: در بخش دوم کتاب نیز در مورد برخی تغییرات که در روحیات و احساسات یک دختر نوجوان رخ می‌دهد سخن به میان آمده و تلاش کرده با راهنمایی‌های کوتاه و مفید به این افراد کمک کند تا این احساسات درهم پیچیده و بحران ساز را با کمترین آسیب و خسارت روحی از سر بگذراند.

قصه گویی و شعرخوانی برای دختران بندرخمیر

مسئول کتابخانه میثاق شهرستان بندر خمیر، از برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س) با قصه گویی و شعرخوانی برای دختران در این کتابخانه خبر داد.

طاهره وجدانی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت عنوان کرد: روز دختر در ایران با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) مصادف است. برای دختران ایران چه سعادتی از این بالاتر که روز ولادت حضرت معصومه خواهر امام هشتم، امام رضا (ع) به نام روز دختر نامگذاری شده است.

وی در ادامه افزود: به همین مناسبت جشنی با حضور دختران و با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در کتابخانه میثاق با اجرای برنامه‌های متنوع از قبیل، «قصه گویی»، «شعرخوانی»، «بازی» و معرفی شخصیت این بانوی بزرگوار برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها