شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
روستای دوستدار کتاب کشور هنوز ساختمان مستقلی برای کتابخانه ندارد!

خراسان جنوبی- روستای اسفندیار طبس که امسال برای دومین بار به عنوان روستا دوستدار کتاب در کشور برگزیده شده، هنوز ساختمان کتابخانه‌ای ندارد و مردم این روستا چندسالی است که منتظر به پایان رسیدن پروژه کتابخانه این روستا هستند.

مرتضی خان زاده، دهیار روستای اسفندیار طبس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: پروژه ساخت کتابخانه روستای اسفندیار طبس از سال ۹۲ آغاز شده اما هنوز در مرحله سفتکاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از آن جایی که روستای اسفندیار به عنوان روستا دوستدار کتاب در کشور انتخاب شده است و مردم و جوانان و حتی بچه های روستا علاقه زیادی به کتاب دارند، افزود: این روستا نیاز به یک کتابخانه مجهز و با امکانات کافی دارد و حالا نیاز است تا مسئولان اعتبار کافی برای به پایان رسیدن ساخت این پروژه برای این روستا اعطا کنند.

وی با بیان به اینکه خوشبختانه امسال برای دومین بار به عنوان روستا دوستدار کتاب در کشور معرفی شدیم، اظهار کرد: هم اکنون کتابخانه روستا در محل سالن دهیاری روستا است.

مرتضی مجیدی ادامه داد: از بین هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت این روستا بیش از ۷۰۰ نفر عضو کتابخانه هستنند که مسن ترین عضو کتابخانه در روستا پیرمرد ۷۲ ساله ای است که وی حداقل هفته یک کتاب تحویل می گیرد و مطالعه می‌کند.

وی عنوان کرد: در این روستا برنامه های فرهنگی متنوعی در خصوص کتاب و کتابخوانی برگزار می شود و شاید یکی از دلایل برگزیده شدن این روستا به این عنوان، علاقه زیاد مردم به کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها