شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
اجرای قریب به ۱۰ عنوان برنامه در غرفه کتابخوانی روستای درسجین

زنجان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: قریب به ۱۰ عنوان برنامه در غرفه کتابخوانی روستای درسجین در نمایشگاه کتاب اجرایی شد.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: درسجین یک روستای گردشگری است که به دلیل دارا بودن ویژگی‌های شاخص معماری، گویش متفاوت مردمان آن و بهره‌مندی از موهبت‌های طبیعی، به عنوان یکی از روستاهای دارای بافت با ارزش، در کشور معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تاریخی بودن این روستا در حوزه کتابخوانی نیز به صورت متوالی چند سال برگزیده شد، اضافه کرد: خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده از جمله موضوعاتی است که در ترویج فرهنگ مطالعه توسط کتابخانه این روستا انجام شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه به علت برگزیده بودن این روستا؛ امسال روستای درسجین در نمایشگاه کتاب دارای غرفه بود، افزود: حدود ۱۰ برنامه فرهنگی در ایام نمایشگاه در این غرفه اجرایی شد.

صادقی گفت: برگزاری نشست‌های کتابخوانی، نقاشی کودکان، نشست ادبی با حضور نویسندگان شهرستان و رونمایی از کتب آنها، نقالی و شاهنامه‌خوانی از جمله برنامه‌های حوزه کتاب‌خوانی در این غرفه بود.

وی ادامه داد: در این ایام نویسندگانی از جمله کاظم بهادری نویسنده کتاب پارسیان دژ، حسین عابدینی نویسنده کتاب قصه‌های شیرین حاج انعام، صابر قدیمی (طنزپرداز، نویسنده و مجری برنامه‌های فرهنگی)، سجاد محبی نویسنده کودک و نوجوان و سعید ایزدی در این غرفه حضور پیدا کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه شهرستان ابهر یکی از شهرهای پیشتاز در حوزه فرهنگی و کتاب است، گفت: برنامه‌های فرهنگی این شهرستان مستمر بوده و حمایت خوبی از نویسندگان انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط