شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
منتقد سینما چه کتاب‌هایی پیشنهاد می‌دهد؟

مجید کیانیان گفت: کتابِ «سنت زیبایی شناسی آلمانی» اثر کای همرمایستر از نشر ماهی، کتابِ «درس گفتارهایی پیرامون فلسفه زیبایی شناسی» اثر گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، کتابِ «هنر و معنویت امر قدسی» اثر سید حسین نصر از انتشارات نی، «فلسفه تراژدی» اثر جولیان یانگ از نشر ققنوس و کتابِ «نظریه و تحلیل درام» مانفرید فیستر از نشر مینوی خرید را پیشنهاد می‌کنم.

مجید کیانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: کتاب‌های زیادی مدنظر من است اما کتابِ «سنت زیبایی‌شناسی آلمانی» اثر کای همرمایستر از نشر ماهی، کتابِ «درس گفتارهایی پیرامون فلسفه زیبایی شناسی» اثر گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، کتابِ «هنر و معنویت امر قدسی» اثر سید حسین نصر از انتشارات نی، «فلسفه تراژدی» اثر جولیان یانگ از نشر ققنوس و کتابِ «نظریه و تحلیل درام» مانفرید فیستر از نشر مینوی خرید را پیشنهاد می‌کنم.

وی در ادامه مجموعه آثار قاسم هاشمی‌نژاد به عنوان نویسنده، رمان‌نویس و پژوهشگر قصه‌های عرفانی را برای مطالعه مناسب دانست و توضیح داد: در مجموعه کتاب‌های قاسم هاشمی‌نژاد، روایت‌شناسی به خوبی بیان شده‌است.

مجید کیانیان برای مطالعه بیشتر از کتاب «معرفت‌شناسی آثار صناعی جستجویی در مفهوم فن و هنر» اسماعیل بنی‌اردلان به عنوان یکی از آثار خوب و موثر نام برد.

وی با اشاره به اینکه با کتاب جدیدش با عنوان «هنر و فیلم تاریخی» اثر گیلیان مک ایور به عنوان آخرین اثر ترجمه شده‌اش در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران حضور دارد، گفت: این کتاب یک کتاب گفت‌وگو میان سینما و نقاشی است و به امر والا از باب نظریات کانت اشاره می‌کند. درپایان کیانیان از کتاب در دست انتشار خود با عنوان «مستند معاصر» با مقدمه محمدرضا اصلانی نام برد.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها