یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کتابی از رئیس بانک انگلیس در بحران مالی ۲۰۰۸

علی سرزعیم، عضو هیئت علمی سابق دانشکده بیمه دانشگاه علامه طباطبایی و معاون اسبق وزیر رفاه در آستانۀ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران کتابی از مروین کینگ را به مخاطبان خبرگزاری کتاب معرفی کرد.

سرویس دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، خبرنگاران ایبنا به سراغ چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری رفته و از آنها خواسته‌اند تا به مخاطبان این رسانه، کتاب‌هایی را به عنوان پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران معرفی کنند. علی سرزعیم، عضو هیئت علمی سابق دانشکده بیمه دانشگاه علامه طباطبایی و معاون اسبق وزیر رفاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، کتابی از مروین کینگ را معرفی کرد.

او گفت: امسال از نمایشگاه کتاب تهران کتاب «پایان کیمیاگری؛ پول، بانکداری و آینده اقتصاد جهانی» را تهیه خواهم کرد و به مخاطبان خبرگزاری کتاب هم این کتاب را پیشنهاد می‌کنم. مروین کینگ (متولد ۱۹۴۸) اقتصاددان انگلیسی و استاد مدرسۀ اقتصاد لندن است که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ (ازجمله در اوج بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷) رئیس بانک انگلیس بود.

نیل فرگوسن درباره کتاب «پایان کیمیاگری» گفته است: «من کلی کتاب دربارۀ بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ خوانده‌ام. این هوشمندانه‌ترینشان است، پر از ایده‌های جدید. در حالی‌که دیگر «خدایان مالیه» خاطره منتشر می‌کنند کینگ تحلیلی درخشان ارائه می‌کند، نه‌فقط از نقص نظام مالی جهانی، که از نقصانِ خودِ اقتصاد.»

کینگ در این کتاب بر این باور است که سیستم بانکداری مرکزی مبتنی بر خلق پول از هیچ است؛ این کیمیاگری است و باید اصلاح شود. کینگ معتقد است راه اصلاح سیستم بانکی هم این است که پول نباید از «هیچ» خلق شود بلکه باید بر مبنای یک وثیقه درست به وجود بیاید.

نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط