شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
۴۱۱ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی حوزه جنوب استان ایلام اهدا شد

ایلام- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از اهدای۴۱۱جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی حوزه جنوب از سوی نماینده این حوزه خبر داد.

سمیه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: در یکی از مصوبات جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی که با حضور علیزاده نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از ایشان درخواست کتاب برای تقویت منابع کتابخانه‌های حوزه جنوب استان کردیم که خوشبختانه با پیگیری ایشان حدود ۵۰ میلیون تومان از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران در نظر گرفته شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده، ۴۱۱ جلد شامل ۱۷۵ عنوان کتاب دریافت و در اختیار کتابخانه‌های عمومی حوزه جنوبی استان شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره قرار داده شد.

وی ادامه داد: کتاب‌های دریافتی توسط کارشناس منابع اداره‌کل مورد ارزیابی و کارشناسی قرارگرفته که کتاب‌های غنی و ارزشمندی هستند که پس از آماده‌سازی در اختیار جوامع هدف در کتابخانه‌های حوزه جنوبی استان قرار داده خواهند شد.

وی با اشاره به آمار کتابخانه‌های عمومی در حوزه جنوب استان گفت: تعداد کتابخانه‌های شهری و روستایی ۱۸ باب بوده که شامل ۱۲ باب شهری و ۶ باب روستایی است.

حیدری ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه‌های شهری ۸۱۰۰ نفر و تعداد اعضای کتابخانه‌های روستایی دو هزار و ۵۵۷ نفر که در مجموع اعضای شهری و روستایی ۱۰ هزار و ۶۵۷ نفر است.

وی تعداد منابع در کتابخانه های شهری ۲۲۶ هزارو ۵۶۳ جلد و تعداد منابع در کتابخانه‌های روستایی را ۴۰ هزار و ۲۳۱ جلد اعلام کرد.

به گزارش ایبنا؛ در استان ایلام ۵۱ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی مشغول ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان و بیش از ۳۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند. ۶۷۹ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان در دسترس مخاطبان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها