موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران
-
مدیر نشر دریچه نو بیان کرد:
نمایشگاه مجازی کتاب به عنوان مرجع میتواند تبلیغات تاثیرگذارتری انجام بدهد
گلرضایی با اشاره به اینکه برگزارکنندگان نمایشگاه مجازی کتاب به عنوان مرجع، امکانات و بودجه بیشتری نسبت به ناشرها و مجموعههای نشر دارند، انجام تبلیغات از طرف مرجع را دارای وجاهت قانونی بیشتر اعلام کرد.
-
ایبنا گزارش میدهد:
سوره مهر روزانه تا 2000 بسته نمایشگاهی پست میکند/ افزایش 10درصدی فروش نسبت به دور اول
فروش سوره مهر در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نسبت به سال گذشته، 10 درصد افزایش داشته است و هر روز 1000 تا 2000 هزار بسته از دفتر این انتشارات تحویل پست میشود.
-
در نشست «خرید و فروش حق امتیاز کتاب کودک» مطرح شد:
نباید مسائل سیاسی مانع دسترسی کودکان به کتاب شود
در نشست «خرید و فروش حق امتیاز کتاب کودک» کارشناسان با تاکید بر تاثیر تحریمها بر روابط میان ناشران و آژانسهای ادبی ایرانی و دیگر کشورها گفتند که مسائل سیاسی نباید مانع دسترسی کودک به کتاب با کیفیت شود.
-
علی رمضانی در پایان دومین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد:
کودک چهار ساله بیجاری؛ کمسنترین خریدار نمایشگاه مجازی کتاب تهران
علی رمضانی گفت: تا پایان دومین روز از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کمسنترین خریدار کتاب، کودک چهار ساله از شهر بیجار استان کردستان است که والدینش کتابهایی با موضوع دانش کودک را برای او خریداری کردند.
-
مدیر فنی نمایشگاه کتاب مجازی تهران خبرداد:
حضور همزمان 11 هزار و 500 کاربر در سامانههای نمایشگاه مجازی کتاب در نخستین روز
به گفته فرحخواه در روز نخست نمایشگاه ۱۱ هزار و ۵۰۰ کاربر به طور همزمان روی سامانههای نمایشگاه مجازی کتاب فعال بودند و سامانه این نمایشگاه توان پاسخگویی تا ۱۰ برابر ظرفیت روز نخست را دارد.
-
مدیر انتشارات و کتابفروشی دارالفکر بیان کرد:
مردم هوشیار باشند و کتاب را از ناشر اصلی بخرند؛ نه کتابسازان
بهگفته مولانا، مدیر انتشارات و کتابفروشی دارالفکر در حوزه کتابهای دینی، آثار کتابسازی شده بیش از سایر حوزهها است، به همین دلیل مخاطبهای این حوزه باید هوشیار باشند تا بتوانند در نمایشگاه مجازی، کتاب را از ناشر اصلی خریداری کنند.
-
مدیر نشر روزگار بیان کرد:
تبلیغات درست و بهموقع در جذب مخاطب نمایشگاه مجازی کتاب موثر است
به گفته محمد عزیزی اگر صداوسیما، رسانههای رسمی و وزارت فرهنگ و ارشاد تبلیغات درست و بهموقع برای نمایشگاه مجازی انجام بدهند و بنهایی برای خرید به مردم اعطا شود، میتوان شاهد افزایش خرید از نمایشگاه بود.
-
مدیر انتشارات جمال مطرح کرد:
نمایشگاه مجازی هزینه مخاطبها را از نظر زمانی و مالی کاهش میدهد
به گفته سبحانینسب برای شرکت در نمایشگاه مجازی کتاب، لازم نیست فرد از شهرهای دور زمان بگذارد، خطر راه را به جان بخرد، هزینه کند، به تهران بیاید و بتواند در نمایشگاه حضوری کتاب شرکت کند. در نتیجه، در نمایشگاه مجازی، مخاطبها احساس عدالت در ارائه کتاب میکنند.
-
مدیر انتشارات معین بیان کرد:
نمایشگاه مجازی کتاب، ضعف در سیستم توزیع را پوشش میدهد
رامسری: در نمایشگاه مجازی کتاب سال گذشته، متوجه شدم ناشر در شهرهای دور مخاطب دارد، اما نظام توزیع نتوانستهاست کتاب را به آن مناطق برساند، زیرا برای خرید چاپ سیوپنجم یک کتاب از شهری دور از مرکز سفارش دادهبودند.
-
مدیر انتشارات فرمنش مطرح کرد؛
عیبیابی نمایشگاههای استانی و اصلاح موارد در نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام مثبتی بود
مریم رونق، مدیر انتشارات فرمنش معتقد است؛ برگزاری دو نمایشگاه مجازی استانی پیش از نمایشگاه مجازی تهران نکات مثبتی به همراه داشت؛ هم مسئولان پشتیبانی خانه کتاب با مشکلات آشنا شدند و هم ناشران برای حضور در نمایشگاه تهران آماده شدند.
-
مدیر انتشارات فرشتگان مطرح کرد:
نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقتضای زمانه است نه کرونا
به گفته سعیدبهر، مدیر انتشارات فرشتگان افزایش فعالیت در دنیای مجازی، ازجمله برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب فقط به دلیل همهگیری کرونا نخواهدبود؛ بلکه اقتضای زمانه است که باید فعالیتها در حوزه دیجیتال افزایش پیدا کند.
-
مدیرمسئول انتشارات کتاب دانشگاهی بیان کرد:
ارتباط مجازی با مخاطبان ارزشمندتر از فروش چند نسخه کتاب است
مسعود پایدار معتقد است؛ نمایشگاه کتاب میتواند فرصتی مغتنم برای ناشران باشد تا ازآن برای برقراری ارتباط، تبلیغ، فروش و باززندهسازی نشر خود استفاده کنند.
-
اهدای 200 جلد کتاب از طرف خانه کتاب به کافه هنر خرمآباد
از سوی مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از فعالیتهای ترویجی حوزه کتابخوانی کافه هنر خرمآباد تقدیر به عمل آمد.
-
مدیر آژانس ادبی پارس به ایبنا گفت:
شرکت حضوری در نمایشگاه فرانکفورت دستآوردهای بیشتری نسبت به حضور مجازی دارد
حسینی با اشاره به وقفه دو ساله در برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت به دلیل شرایط همهگیری بیماری کووید19، حضور این دوره از نمایشگاه را زمینهساز پیشرفت اعلام کرد.
-
با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه؛
141 عنوان کتاب به دبیرخانه دوسالانه کتاب استان گلستان رسید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دوسالانه کتاب استان گلستان، 141 عنوان کتاب متقاضی حضور در جایزه شدند.
-
در گفتوگو با ایبنا عنوان شد؛
282 عنوان کتاب در چرخه داوری هشتمین جایزه کتاب سال لرستان
معاون فرهنگی و مطبوعاتی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تائید 282 عنوان کتاب جهت داوری در هشتمین دوره جایزه کتاب سال لرستان خبر داد.
-
در گفتوگو با ایبنا اعلام شد؛
تمدید مهلت ارسال کتاب به دوسالانه کتاب استان گلستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: بنا به درخواست برخی مولفان و ناشران و با توجه به شرایط ویژه کرونایی و تعطیلی های پی آمد آن، مهلت ارسال کتاب به جایزه دوسالانه کتاب استان گلستان تا 15 شهریور تمدید شد.
-
مدیرفروش نشر چشمه شعبه مهراد مال کرج بیا کرد:
محاسبه روزهای فروش کتاب با تخفیف رسمی جدی گرفته شود
حیدر مظلوم، محاسبه تعداد روزهای فروش کتاب در قالب طرحهای فصلی را ضروری میداند و معتقد است، وظیفه صنف است که دنبال ارائه خدمات به مشتریانش باشد نه دولت.
-
مدیر کتابفروشی کتابکده آوای هانا بیان کرد؛
نظارت بر قیمت کاغذ بیش از طرحهای فصلی به کتابفروشیها رونق میدهد
به گفته خونگرم شاید اگر قیمت کاغذ کنترل شود، نیازی به اجرای طرحهای حمایتی نباشد، زیرا هرچه قیمت کتاب بالاتر میرود، درخواست کتاب از طرف مردم کاهش پیدا میکند.
-
مدیر شهرکتاب شهریار گفت؛
کتابخوانها از افزایش اعتبار طرح تابستانه راضی هستند
شیرازی با اشاره به اینکه در دوران همهگیری بیماری کووید 19 باید به کتابفروشیها توجه بیشتری شود، خواستار افزایش بودجه کتابفروشیها شد.
-
مدیر موسسه کتاب مهربان نشر اعلام کرد:
اعتبار طرحهای حمایتی با توجه به میزان فروش هر کتابفروشی باشد
جلیلیراد با اشاره به کمبود اعتباردر نظر گرفته شده برای کتابفروشان خواستار تخصیص اعتبار با درنظر گرفتن میزان فروش هر کتابفروشی شد.
-
مدیرفروش کتابفروشی نسل نواندیش:
اعتبار مشتریان تابستانه 1400 باید تا 500 هزار تومان باشد
علیزاده با اشاره به افزایش قیمت کتاب، افزایش 50 درصدی اعتبار مشتریان طرح تابسانه 1400 را کافی ندانست و خواستار افزایش آن تا 500 هزار تومان شد.
-
مدیر کتابفروشی کتابانه گفت:
اعتبار کتابفروشیها در تابستانه 1400 باید 50 درصد افزایش پیدا کند
مدیر کتابفروشی کتابانه با بیان اینکه اعتبار کتابفروشیها باید هماهنگ با اعتبار مخاطبان تابستانه 1400 افزایش پیدا کند، از تبلیغات مناسب در این دوره از طرح و اعلام چندباره آن در صدا و سیما خبر داد.
-
مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد:
دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب در نیمه دوم سال برگزار میشود
به گفته دهقانکار در نیمه دوم سال 1400 حتما دومین دوره نمایشگاه مجازی برگزار خواهد شد. او دلیل عدم قطعیت در اعلام زمان برگزاری دومین دوره نمایشگاه مجازی را تجربه برگزارکنندگان سیوسومین دوره نمایشگاه کتاب در تاثیر عوامل مختلف بر برگزاری نمایشگاه مجازی اعلام کرد.
-
گزارش ایبنا از «بهارانه کتاب 1400» در اردبیل؛
طرحهای فصلی حمایت از کتابفروشیها نیازمند بهروزرسانی است
کتابفروشان اردبیلی، تکرار برخی مشکلات طرحهای فصلی کتاب را در ادوار مختلف، سبب تضعیف آنها میدانند؛ مواردی که رفعشان به خروجی مطلوبتری منتج میشود.
-
مدیر فروش کتابفروشی «بدرقه جاویدان» خبرداد:
قدرت خرید مردم در استفاده از طرحهای فصلی کاهش پیدا کردهاست
شقایق دلشاد با تاکید بر افزایش قیمت کتاب، از کاهش قدرت و تمایل مخاطب برای خرید کتاب خبر داد تا جایی که برخی میزان تخفیفهای درنظر گرفته شده را به سخره میگیرند.
-
مدیر کتابفروشی «کتاب پارسه» اعلام کرد:
اعتبار کتابفروشیها و مشتریان طرحهای فصلی باید دو برابر شود
وحید تیموری با اشاره به اینکه در بهارانه کتاب، اعتبار کتابفروشیها در بهارانه 1400 نسبت به طرحهای قبلی کاهش یافته، افزایش بودجه کلی طرح و سقف خرید مخاطبان را خواستار شد.
-
دهقانکار در جمع کارکنان خانه کتاب و ادبیات ایران مطرح کرد؛
بسیج باید بهترین سیمای یک جامعه باشد
ایوب دهقانکار گفت: بسیج باید بهترین سیمای یک جامعه باشد؛ حال این جامعه میتواند اداره، سازمان، کوچه و محله باشد و بسیجی هر جمع و جامعهای باید بهترین و زیباترین سیما را داشته باشد. بسیجی باید در مدرسه، دانشگاه و... بهترین باشد.
-
بررسی تاثیرات طرحهای فصلی بر صنعت نشر/3
ضرورت بازنگری سیاستهای اجرایی طرحهای فصلی/از تحول رویکرد تا بومیسازی براساس نیاز هر منطقه
سیاست اجرایی طرحهای فصلی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بعد از 16 دوره برگزاری، نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، تا همزمان با رفع نیازهای گروهی از کتابفروشان برای شرکت در این طرحها، نسبت به کتابفروشانی که در روزهای نخست اعتبارشان تمام میشود، اقداماتی انجام شود.
-
بررسی تاثیرات طرحهای فصلی بر صنعت نشر/2
کتابخوانها در انتظار آغاز طرحهای فصلی/ عوامل شرطیشدن مخاطبان در بازار کتاب
طرحهای فصلی توانستهاست بعد از 16 دوره، مخاطبان و مشتریان کتاب را با خود همراه کند؛ تاجایی که به تایید کتابفروشان، بسیاری از مخاطبان خریدهای خود را به زمان برگزاری طرحهای فصلی موکول میکنند.