چاپ نخست کتاب «درآمدی بر آشنایی با سیاستگذاران و مجریان فرهنگی کشور» به قلم علی محمد نائینی از سوی نشر ساقی منتشر شد.\
این نوشتار در سه بخش با عنوانهای «سیاستگذاران فرهنگی کشور»، «مهمترین مجریان سیاست های فرهنگی کشور» و «برخی از سازمان ها، موسسات و مراکز اطلاعرسانی» تدوین شده است.
در قسمتی از این اثر آمده است: «مدیریت فرهنگی را اکثرا با مدیریت دستگاههای فرهنگی مترادف میگیرند، همانگونه که مدیریت اقتصادی را مترادف مدیریت دستگاههای اقتصادی منظور میدارند. مدیریت فرهنگی با این مفهوم حاکی از عدم توجه به رویکرد حاکم بر مدیریت در حوزههای مختلف اعم از فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که وجه تمایز اهداف مدنظر نظام های مختلف مدیریتی میباشد، خواهد بود. مدیریت فرهنگی، مدیریت با رویکرد فرهنگی و در پی تحقق اهداف سازگار با این رویکرد و با فرهنگ و ارزشهای خاص میباشد. بدین ترتیب، مدیریت فرهنگی به مدیریت در دستگاههای خاصی محدود نمیشود. همه این دستگاهها و همه این نظامها و حوزههای مختلف و همه این فعالیت ها را در بر میگیرد.»
از دیگر موضوعات کتاب «درآمدی بر آشنایی با سیاستگذاران و مجریان فرهنگی کشور» میتوان به شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و فرهنگستان هنر اشاره کرد.
کتاب «درآمدی بر آشنایی با سیاستگذاران و مجریان فرهنگی کشور» در شمارگان 2200 نسخه،422 صفحه و بهای 75000 هزار ریال بر پیشخان کتابفروشیها قرار گرفته است.
نظر شما