مدیر انتشارات کمال اندیشه عنوان کرد:
گسستگی در بخشهای مختلف نمایشگاه قرآن مخاطب را سردرگم کرده بود
بهگفته مدیر انتشارات کمال اندیشه، گسستگی در بخشهای مختلف نمایشگاه قرآن، عملا مخاطب را دچار سردرگمی کرده و رفاه و بازدید جمعی خانوادهها با تنوع سنی و جنسی، در این پراکندگی دیده نشده بود.
وی افزود: گسستگی که در بخشهای مختلف نمایشگاه وجود داشت، عملا مخاطب را دچار سردرگمی کرده بود، بازدید بهطور خانوادگی از خصوصیات نمایشگاه قرآن است و رفاه و بازدید جمعی خانوادهها با تنوع سنی و جنسی، در این پراکندگی یا بهعبارت دیگر افزایش مساحت نمایشگاه دیده نشده است.
کمالی آشتیانی ادامه داد: شبستان از مرجعیت مکانی در ذهن مخاطب برخوردار است، بهترین موقعیت نمایشگاه است و حجم زیادی از مخاطبان را جذب میکند؛ امسال در این بخش غرفههایی چون بانک ملی و همراه اول و .. بود که مخاطب اصلا در جستجوی آن نیست.
وی با بیان اینکه درباره «بخش نشر مکتوب» نمایشگاه قرآن گفت: دوسه روز اول برای غرفهداران سرمازدگی ایجاد شد و نکته دیگر اینکه کارتخوانها پس از گذشت یک هفته از آغاز نمایشگاه به غرفهداران رسید.
کمالی آشتیانی تأکید کرد: معتقدم که غرفهبندی در سالن ناشران، غیراصولی، غیرمهندسی و غیرایمن بود، از سوی دیگر جانمایی ناشران بر هیچ پایه و اصول و اسلوبی نبود؛ نه براساس حرف الفبا، نه موضوعبندی، نه میزان عناوین کتاب ناشر و بهنظر میرسد با توجه به سلیقه مجری و میزان ارتباط متقاضیانِ غرفه با عوامل اجرایی انجام شده بود.
وی با بیان اینکه درصد بالایی از ناشران حاضر در نمایشگاه، ناشران دولتی و نیمه دولتی بودند که در ورودی و راهروهای اصلی مستقر شده بودند، گفت: ناشران خصوصی اغلب در نقاط پرت نمایشگاه جای داده شده بودند که بهنظر میرسد برگزارکنندگان نمایشگاه بهتر است در دورههای آتی به این نکات توجه کنند.
نظر شما