وزیر فرهنگ در بازدید از نمایشگاه ایران ویژند:
ما به دنبال ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات فرهنگی با محوریت «پوشش عفیفانه» هستیم
محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران ویژند گفت: دبیرخانه کارگروه مد و لباس به دنبال آن است که بخشی از نیاز جامعه در حوزه پوشش عفیفانه را برطرف کند.
وی افزود: بدون تردید فعالیتها و اقدامات وزارت فرهنگ در حوزههای مرتبط با عفاف و حجاب به این موارد اخیر محدود نمیشود و باید در این حوزه شرایط تولید البسه عفیفانه را فراهم کنیم.
وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اینکه در مراکز خرید شهرهای بزرگ، لباس مناسب برای بانوان به سختی یافت میشود، اتفاق ناخوشایندی به حساب میآید و برهمین اساس دبیرخانه کارگروه مد و لباس با اقدامات برنامهریزی شده به دنبال آن است که بخشی از نیاز جامعه در حوزه پوشش عفیفانه را برطرف کند.
عضو شورای عالی فرهنگی در پایان به مجموعه اقدامات دبیرخانه کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ اشاره و خاطرنشان کرد: آمادهسازی بخشهای رقابتی و غیر رقابتی نمایشگاه ایران ویژند و نمایشگاه بینالمللی پوشاک سنتی جهان اسلام که در برج میلاد برگزار شد از جمله فعالیتهای دبیرخانه کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
فضای مجازی تاثیر مهمی در چرخه عرضه پوشاک ایرانی اسلامی دارد
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت عرضه محصولات پوشاک عفیفانه از طریق درگاه های فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم امروزه از فضای مجازی و درگاهها برای خرید مایحتاج خود و پوشاک استفاده میکنند، اگر بتوانیم پوشاک عفیفانه ایرانی اسلامی را در این فضا معرفی کنیم قطعا تاثیرگذار است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این موضوع به دلیل قطع واسطهگری در کاهش قیمت نیز تأثیرگذار است چراکه قیمتها در زنجیره واسطهگری بالاتر میروند و قطعا فضای مجازی تاثیر مهمی در چرخه عرضه پوشاک ایرانی اسلامی و عفیفانه به عموم مردم دارد.
اسماعیلی گفت: هم اکنون در موضوع مد و پوشاک ایرانی اسلامی با چند مسئله مواجه هستیم یکی از آنها موضوع عرضه است و برای حل مسائل عرضه باید از طریق درگاههای مناسب در فضای مجازی اقدام کنیم.
گفتنی است، نمایشگاه فرهنگی ایران ویژند به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران برپا شده است.
نظر شما