وی افزود: امیدوارم امسال با فضایی که فراهم شده و به تعبیر دیگر عطشی که در بین مخاطبان و علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی بیشتر شده مانند سالهای قبل از کرونا استقبال پر شورتر و بیشتری از نمایشگاه را شاهد باشیم.
مدیر انتشارات «پراکنده» درباره مزیتهای نمایشگاه فیزیکی کتاب گفت: در نمایشگاه فیزیکی، ناشران این امکان را دارند که کتابهای تازه منتشر شده خود را ارائه دهند و مخاطبان كتابهاي مختلف را ورق بزنند و انتخاب كنند.
عزیزیان گفت: ناشران در نمایشگاه فیزیکی میتوانند فعالیتهای خود را تبلیغ کنند، با نویسندگان مختلف جلساتی داشته باشند و مسائل نشر خود را با افراد متخصص در میان بگذارند و برنامههای جانبی همچون جلسات نقد و بررسی برگزار کنند و با انجمنهای مختلف شرکتکننده در نمایشگاه ارتباط بیشتری برقرار کنند.
وی ادامه داد: براساس ضوابط ابلاغی نمايشگاه ناشران میتوانند مؤلفان را به غرفههاي خود دعوت كنند که مخاطبان از نزدیک با خالقان آثار آشنا شوند که اگر شبههای درباره مطالب منتشر شده وجود دارد و یا سبک جدیدی ارائه شده بتوانند استفاده بهتری از فرصت برگزاری نمایشگاه داشته باشند.
عزیزیان برگزاری نمایشگاه را کمک موثری به صنعت نشر دانست و گفت: نقش نمایشگاه در حمایت از ناشران را نمیتوان نادیده گرفت؛ چراکه نمایشگاه بهعنوان ویترینی برای ارائه آثار آنها برپا میشود و مکان و کانونی برای مراجعه کتابدوستان و مخاطبان ناشران است؛ بنابراین نمایشگاه کتاب تهران، به شکلگیری جریان معرفی و شبکه ارتباطی ناشران با مؤلفین و مخاطبان کتابها کمک شایانی میکند.
وی با اشاره به صرفه اقتصادی نمایشگاه مجازی برای ناشران و مخاطبان ساکن مناطق مختلف کشور افزود: اين نمايشگاه در رساندن کتاب به دست علاقهمندان در مناطق دوردست و محروم میتواند مؤثر باشد و هرچه این فعالیت ادامه داشته باشد و گسترش یابد، علاقهمندان بیشتری را جذب خواهد كرد.
مدیر انتشارات پراکنده افزود: بیشتر کتابهای نشر «پراکنده» در حوزه پایداری، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است. معمولاً در نمایشگاهها جزو ناشران پرفروش قرار داریم و در حال حاضر نیز خاطرات و تاریخ شفاهی که مستندمحور و مستندنگاری شدهاند، تقریبا بازار کتاب را در دست گرفتهاند و صدر جدول فروش و عرضه کتاب را دارند که فرصتی قابل توجهی است که میتوانیم آثارمان را به مخاطبان ارائه دهیم.
نظر شما