مؤلف در کتاب «رشد کودک» با بررسی ماهیت روانشناسی رشد، روشهای شناخت کودکان را واکاوی میکند؛ یعنی شناخت کودک از چشماندازهای نظری و فلسفی گونهگون، شناخت کودک در معنای فرهنگی و شناخت کودک در بافت تاریخی و نتیجه میگیرد آشنایی با نظریات کودکی و نوجوانی از ضروریترین ابزار اندیشیدن دربارهی ادبیات کودک و نوجوان است. همچنین درکتاب «بازی متن و تصویر» مولف رابطه یا بازی میان متن واژگانی و متن دیداری و نقش این رابطه را در زیباشناسی و تفسیر کتابهای تصویری با مثال گوناگون نشان داده است. در واقع مولف در این کتاب با واکاوی نشان داده است اهمیت متن و تصویر یکسان است.
مجموعه «نقد و نظریه ادبیات کودک» به دبیری مرتضی خسرونژاد منتشر شده است. پیشتر از این مجموعه سه جلد به نامهای هنر یا پداگوژی؟، نقد، نظریه و ادبیات کودک، مطالعات ادبیات کودک منتشر شده است.
علاقمندان میتوانند مجموعه کتابهای نقد و نظریهی ادبیات کودک را از فروشگاههای سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه تهیه کنند.
نظر شما