معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛
رسانهها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نمایشگاه مجازی کتاب بر عهده دارند
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانهها میتوانند نقش مهمی در جهتدهی محتوایی نسبت به خریدار عام در نمایشگاه مجازی کتاب تهران ایفا کنند.
او درباره نقش مهم مطبوعات و خبرگزاریها و رسانه ملی در راستای پیش برد اهداف اتفاقات نوپایی مانند نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: مستحضر هستید فضای رسانهای کشور ترکیبی از کنشگران بسیار وسیع با سلایق و علاقه های گوناگون است.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مخاطب محور و ساده طراحی شده است، اظهارکرد: مخاطب محور بودن دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک مزیت است زیرا مخاطبان به سادگی میتوانند به آن ورود پیدا کنند و کتاب مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش دهند.
وی تصریح کرد: اطلاعرسانیهای پیرامونی نمایشگاه مجازی کتاب تهران میتواند دو اتفاق مهم را رقم بزند؛ یکی جهتدهی رسانهای در راستای پیشبرد اهداف برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و دیگری میزان ورودی و اقبال مخاطبان را به نمایشگاه افزایش دهد. پایشهای این دوره نشان داده است که هر زمان تبلیغات رسانهای بیشتر شده است مصرف نمایشگاه افزایش پیدا کرده است.
فرشاد مهدیپوردر پایان گفت: نحوه هدایت رسانهها در جهت اهداف و پیشبرد نمایشگاه مجازی کتاب نیز امری مهم است، به عنوان مثال کتابهای کودک و نوجوان در رتبه دوم نمایشگاه قرار دارد؛ باید واکاوی کرد که چرا گزینههای دیگر که برای ما اولویت دارد در رتبههای پایینتری قرار دارد و چرا روی آن باید تمرکزپیدا کنیم. رسانهها میتوانند نقش مهمی در جهتدهی محتوایی نسبت به خریدار عام در نمایشگاه مجازی کتاب ایفا کنند.
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمنماه آغاز شده است و تا یازدهم بهمنماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقهمندان برای بازدید و خرید کتاب میتوانند به Ketab.ir مراجعه کنند
نظر شما