کتاب روانشناسی «امپراتوری تو در یک کولهپشتی» با موضوع راهکارهای راهاندازی کسب و کار اینترنتی و فروش آنلاین، ازسوی انتشارات شمعدونی منتشر شد.
در پشت جلد این کتاب میخوانیم: «پدر و مادرهای ما همیشه توصیه کردهاند که درس بخوانیم به دانشگاه برویم تا یک شغل خوب پیدا کنیم. متأسفانه، این شیوه تربیتی آنطور که انتظار میرفت، موفق نبود. زیرا خوششانسترین افراد در میان ما، حتی با داشتن مدرک تحصیلی معتبر، یا بیکار هستند یا مجبورند در کاری غیر تخصصی کار کنند. احتمالا شما هم وقتی سوار تاکسی شدهاید با یک راننده تاکسی تحصیل کرده روبهرو شده اید. واقعیت این است که اقتصاد جهان به طور مرتب در حال تحول است و مشاغل اینترنتی بسیاری ایجاد شده که میتوانیم از آنها بهره ببریم. فقط باید در این مسیر بیاموزیم و خود را آماده شغلهای جدید کنیم.
در این کتاب به شما میآموزم که چگونه کسبوکار آنلاین خودتان را راه بیندازید، حتی اگر هیچ ایده، سرمایه کافی و مهارت تکنیکی لازم را ندارید. در این کتاب میآموزید که چگونه ایدههای بیشمار خود را مدیریت کنید و بدون سرمایه زیاد، کسبوکارتان را راه بیندازید و بیآنکه کدنویسی بلد باشید، بتوانید امپراتوری خود را روی وب ارتقا بدهید.
در ادامه، برایتان شرح خواهم داد که چگونه از دانشآموزی گمنام به مربیای حرفهای در جذب دیگران و سپس به معروفترین مربی بازاریابی فرانسه تبدیل شدم. در ادامه، تکنیکهای بازاریابی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار میدهم تا بتوانید وبسایتی را که به زحمت به فعالیتش ادامه میدهد، تبدیل به موتوری قدرتمند کنید که پنج نفر به صورت تمام وقت برای آن کار میکنند. و البته از داستان زندگی من هم فراتر میرویم؛ خواهید دید که چگونه همین شیوهها در واقعیت نیز برای دهها نفر از کارآفرینان وب تأثیرگذار بوده است (از تأسیس برند تجاری لوکس در استرالیا گرفته تا داستان مخفی اینستاگرام، دورههای آنلاین آموزش شنا یا به اوج رسیدن با کمک ویدیوهای یوتیوب). متوجه میشوید که چگونه کارآفرینان فرصتها را شناسایی میکنند و محصولات خود را در اینترنت به فروش میرسانند. مهمتر از همه، با شیوه اجرای این تکنیک آشنا میشوید؛ یعنی پیدا کردن ایدهای (مناسب خودتان)، راهاندازی اولین محصول و کسب اولین درآمد... و هر آنچه برای شروع کسبوکارتان در اینترنت و داشتن وقت آزاد بیشتر نیاز دارید، در اختیارتان قرار میگیرد.»
مصطفی قاجار مدیر مسئول انتشارات شمعدونی در بخشی از یادداشت ناشر برای این کتاب نوشته است:« در گذشتهای نه چندان دور برای راهاندازی یک کسبوکار تازه، میبایست اول دفتر کاری پیدا کرد، سپس چندصندلی و میز، یک خط تلفن، دستگاه فکس(نمابر)، چاپگر و رایانه فراهم کرد. اما با گسترش همگانی اینترنت و شبکههای اجتماعی دیگربه اینها نیازی نیست. میتوان یک محصول را تبلیغ کرد و فروخت، اما حتی انباری برای ذخیره کردن کالا نداشت. شبکههای آنلاین توزیع و فروش اینترنتی این کار را انجام میدهند و فروشنده(سلر) میتواند واسطهای برای تبلیغ و معرفی کالا باشد.
اکنون چند سوال اساسی مطرح میشود. چگونه یک کسبوکار برای خودمان راه بیندازیم؟ چگونه میتوان بدون نیاز به دفتر در خانه و از راه دور کار کرد؟ چگونه میتوان فقط یک لبتاپ در کولهپشتی گذاشت به پارک یا کافیشاپ رفت وبدون نیاز به مدیربالایسر و به جای کار کردن برای دیگران برای خودمان کار کنیم؟ و مهمتر از همه، چه کسبوکاری راه بیندازیم؟ چه چیزی بفروشیم؟ چه خدماتی ارایه بدهیم؟ چه کسبوکاری این روزها پر رونق است؟ و چه محصولاتی این روزها خریدار دارد؟ پاسخ به این پرسشها را میتوان در کتاب«امپراتوری تو در یک کولهپشتی» پیدا کرد.
در آشفتهبازاری که یک عده با پوشیدن کت و شلوار و کراوات، اجاره کردن پورشه و ویلای کنار ساحل خود را ثروتمند جا میزنند و سعی میکنند به شما بسته(پکیج تکنیکهای درآمدزایی) بفروشند، باید بسیار مواظب باشید که گول نخورید و پولتان را دور نریزید. چون شما فقط ظاهر این افراد را میبینید و خبر ندارید همه این تجملات و زرقوبرق این افراد برای ثروتمند کردن شما نیست، بلکه آنها میخواهند پکیج خود را بفروشند. بنابراین بسیار مهم است که اگر کتاب یا بسته نرمافزاری میخرید، بدانید که این ادعا از زبان چه کسی بیان میشود و خود آن فرد چه سابقهای دارد.»
کتاب امپراتوری تو در یک کوله پشتی با ترجمه محیا احمدی پور در تیراژ 1000 نسخه با قیمت 55هزارتومان از سوی انتشارات شمعدونی منتشر شده و بر روی پیشخان کتابفروشیها قرار گرفته است.
نظر شما