دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
راهنمای تدوین دوره‌های آموزشی برونداد‌محور

نویسندگان کتاب حاضر علاقه وافری به چگونگی تدوین دوره‌های آموزشی مهندسی بر اساس شایستگی‌های مورد تقاضای بازار کار داشته و در همین رابطه بررسی‌های زیادی را انجام داده و تجربیات متعددی را کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «راهنمای تدوین دوره‌های آموزشی برونداد‌محور در حوزه مهندسی» با تمرکز بر دوره کارشناسی فناوری اطلاعات نوشته سیده مریم حسینی لرگانی، فرهاد ابراهیم آبادی و جعفر توفیقی از سوی انتشارات مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی منتشر شده است.

نویسندگان کتاب حاضر علاقه وافری به چگونگی تدوین دوره‌های آموزشی مهندسی بر اساس شایستگی‌های مورد تقاضای بازار کار داشته و در همین رابطه بررسی‌های زیادی را انجام داده و تجربیات متعددی را کسب کرده‌اند.

این علاقه و تجربه، نویسندگان حاضر را بر آن داشت که به جمع‌بندی بررسی‌ها و تجربیات خود در قالب یک اثر بپردازند؛ تا بتوانند به سهم خود در بهبود کیفیت دوره‌های آموزشی مهندسی ارائه شده در داخل کشور مشارکت کنند.

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «نویسندگان زمانی به ضرورت و اهمیت کار خود پی بردند که دریافتند درصد بالایی از فارغ التحصیلان مهندسی بخصوص فارغ التحصیلان رشته فناوری اطلاعات از بیکاری رنج می‌برند و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته بیشترین درصد اشتغال مربوط به این فارغ پالتحصیلان است.

تخصص و تجربه نویسندگان کتاب حاضر آنها را یاری کرد که موضوعات، چالش‌ها و دیدگاه‌ها را از منظرهای مهندسی و آموزش عالی به دقت مورد بررسی قرار دهند. البته در این راه اساتید و صاحبنظرانی بیشماری بودند که با اظهارات ارزنده خود، نویسندگان را در تدوین کتاب حاضر راهنمایی کرده‌اند که از همین جا از مشارکت این بزرگواران تشکر و قدردانی می‌شود.

شاید مهمترین مسأله‌ای که نویسندگان در طول انجام کار با آن مواجه بودند، برگردان صحیح واژه‌های تخصصی همچون «program» و «curriculum» بود زیرا این واژه‌ها در زمینه‌های مختلف دارای برداشت‌های متفاوتی هستند. نویسندگان حاضر در رابطه با این مساله و سایر مسائل مربوطه سعی نموده‌اند زمینه بین‌المللی، ملی و تخصصی رشته تحصیلی را مورد توجه قرار دهند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها