اقدامات خلاقانه کتابفروشی اسم برای حفظ سلامت مخاطبان؛
استفاده از کارشناس فروش آنلاین کتاب برای مقابله با کرونا
تجهیز فروشگاه با محلولهای ضدعفونی و تخصیص مشاور کتاب آنلاین، از جمله تمهیدات کتابفروشی اسم در روزهای شیوع ویروس کرونا است.
وی افزود: با اینحال، برای مشتریان حضوری، با محلولهای ضدعفونیکننده دستگاههای کارتخوان، دستگیرهها، میز صندوق و... را هر نیمساعت یک بار ضد عفونی میکنیم. برای مشتریان و مراجعهکنندگان نیز اسپری ضدعفونی کنندهای در دسترس قرار دادهایم که بتوانند قبل از برداشتن کتابها و خرید، استفاده کنند.
مدیر داخلی کتابفروشی و نشر اسم بیان کرد: ارتباط ما با اهالی کتاب بهشکل ارتباط ویدئویی در اپلیکیشن واتسآپ برقرار است و مخاطبان میتوانند با ارتباط با کارشناس بخش سوالات خود را درباره کتابها، جزئیات اثر و هرآنچه که میخواهد درباره کتاب بدانند؛ بپرسند.
رکاب با اشاره به کاهش استقبال مخاطبان از خرید کتاب گفت: افت حضور مخاطب دراین چند روز، در هفت سال اخیر کمسابقه بوده و فکر میکنم اگر جنگ جهانی نیز اتفاق میافتد، با این افت حضور و کاهش استقبال مواجه نمیشدیم.
وی ادامه داد: کرونا، بحرانی است که بهطور ناگهانی پیش آمده و اگر مردم رفتوآمدهای غیرضروری خود را کم کنند، حلقه انتشار و شیوع قطع خواهد شد. حضور کتابفروشان نشر اسم در کتابفروشی نیز به این دلیل است که تداعیگر بحران بیشتر نباشد؛ وگرنه حضور ما نهتنها سوددهی ندارد بلکه تماما ضرر است.
به گفته رکاب، شهر در حس مردگی فرورفته و تعطیلی کتابفروشیها میتواند این حس را تقویت کند و افسردگی و ناامیدی بیشتری در نظر مخاطب نمایان شود.
مدیر داخلی کتابفروشی و نشر اسم با بیان اینکه درخانه ماندن مردم میتواند موجب آشتی آنها با کتاب و کتابخوانی باشد، خاطرنشان کرد: در خانه ماندن، حوصله مخاطب را سر میبرد. مگر چهقدر میتواند فیلم ببیند؟ این بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشتی مخاطبان با کتاب است.
نظر شما