آشنایی با دستاوردها و تجربیات ناشران دانشگاهی بینالمللی و دیدار با ناشران دانشگاهی کشورهای مختلف از جمله دستاوردهای حضور انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در هفتادویکمین نمایشگاه بینالمللی کتاب فرانکفورت به شمار میآید.
وی ادامه داد: در این زمینه امسال در برنامهریزیها بر انتقال تجربیات ناشران خارجی به ایرانی تمرکز کردیم و در 12 نشست اصلی نمایشگاه در دو بخش دانشگاهی و علوم اطلاعات و کارگاهی دستاورهای آموزشی شرکت داشتیم.
رونق با اشاره به موضوعاتی که در این نشستها عنوان شدند، افزود: یکی از موضوعات، بحث چاپ بر اساس درخواست یا نیاز مشتری و اهمیت نشر دیجیتال و انبارداری صفر بود که راهکارهای جدیدی در این زمینه ارائه شد. همچنین موضوع جذاب دیگر درباره کتابهای صوتی دانشگاهی بود.
وی یادآور شد: بازاریابی درباره راهکارهای جذب مشتری در حوزه کتابهای دانشگاهی و آموزشی نیز یکی دیگر از موضوعات این نشستها بود و مباحثی نیز درباره مجلات دانشگاهی و نقش هوش مصنوعی در نشریات و آرشیوهای قدیمی طرح شد.
رونق با بیان اینکه حضور در یک کنفرانس نیز از دیگر فعالیتهای این انجمن همزمان با نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود، گفت: حضور در کنفرانس سالانه فدراسیون کتابفروشان نیز یکی از این برنامهها بود که امسال موضوع این کنفرانس، چالشهای توزیع و فروش ناشران بود و به نکتههای ارزشمندی در آن پرداخته شد.
وی با بیان اینکه معرفی دستاورد و تجربیات ناشران دانشگاهی بینالمللی به ناشران داخلی از جمله اولویتهای این انجمن است، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در جشنواره ملی نشر دانشگاهی که امسال همزمان با هفته پژوهش برگزار میشود، این دستاوردها به ناشران داخلی منتقل کنیم.
رونق همچنین به دیدار و ملاقاتهایی با ناشران خارجی اشاره کرد و گفت: یکسری تعاملات و مذاکرات اولیه با چند ناشر دانشگاهی آمریکایی برای مبادله رایت داشتیم که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.
نظر شما