دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
لزوم استفاده از سرمایه‌های اجتماعی در صنعت نشر

به گفته جلالی، استفاده از سرمایه‌های اجتماعی در صنعت نشر به معنی تجاری کردن فرهنگ نیست بلکه باید یاد بگیریم که چگونه فرهنگ را سر سفره مردم بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سعید جلالی؛ رییس هیات مدیره اتحادیه ناشران آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبریز با اشاره به لزوم اجتماعی کردن صنعت نشر است، گفت: باید بتوانیم سرمایه‌های اجتماعی را وارد نه فقط صنعت نشر بلکه تمامی صنایع کنیم، امروز دیگر نمی‌توانیم صنعت را از اقتصاد جدا بدانیم.
 
او ادامه داد: این روند به معنی تجاری کردن فرهنگ نیست بلکه باید یاد بگیریم که چگونه فرهنگ را سرسفره مردم بیاوریم.
 
جلالی با اشاره به شرایط سخت مالی که این روزها دولت با آن مواجه شده است، ادامه داد: با دولت بی‌پولی روبه‌رو هستیم که در توزیع امکاناتش، صندلی آخر را به فرهنگ اختصاص داده است. دولت بی‌پول است و هم توجه کمی به فرهنگ دارد. پس ما راهی جر وارد کردن سرمایه اجتماعی دراین پروسه ندارم.
 
رییس هیات مدیره اتحادیه ناشران آذربایجان شرقی ادامه داد: در مورد استفاده از سرمایه‌های اجتماعی در فرهنگ، مدیر کل استان آذربایجان شرقی فعالیت‌هایی شروع کرده است تا بتوانیم کاری کنیم که سرمایه اجتماعی از مسائل اقتصادی جدا نباشد.
 
به گفته جلالی در راه توسعه فرهنگ، کتاب و نشر باید از نیروهای بومی استفاده شود، او ادامه داد: 10 روز پیش حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز موضوع «روز حافظ» را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد. او در خطبه‌ها در رابطه با حافظ صحبت کرد. چند روز بعد یک نفر از تهران زنگ زد و پرسید در تبریز چه اتفاقی برای حافظ افتاده است؟ زیرا همه کتاب‌فروشان استان‌های همجوار تقاضای ارسال کتاب حافظ دارند. از اینجا یاد گرفتم که گروه‌های مرجع بهترین محفل را برای رشد فرهنگ و اقتصاد نشر تبریز دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها