گودرز خَلفی، با اشاره به استقبال پررنگتر مردم یاسوج از طرح عیدانه کتاب در مقایسه با تابستانه بر لزوم تقویت تبلیغات رسانهای برای معرفی بیشتر این طرح تاکید کرد.
وی با ابراز تاسف بابت استقبال کم مردم یاسوج از طرح تابستانه کتاب افزود: هرچند برای «خانه کتاب یاسوج» تبلیغات خوبی را پیشبینی کرده بودیم و حتی به مشتریان دوره قبل پیامک ارسال کردیم اما حضور مردم چشمگیر نبود.
خلفی، طرح بنر طرح تابستانه کتاب را چندان در جلب مخاطب موثر ندانست و ادامه داد: رنگ قرمز و سفید بنر تابستانه کتاب برای این طرح مناسب نبود و برای چنین طرحی باید از تصویرسازیها و رنگهای بهتری استفاده شود تا به جذب مخاطب کمک کند.
این کتابفروش درباره میزان اعتبار «خانه کتاب یاسوج» گفت: اعتبار اولیه کتابفروشی 450 هزار تومان بود. بعد از افزایش اعتبار کتابفروشیهای مناطق محروم مجموع اعتبار «خانه کتاب یاسوج» به 3 میلیون و 750 هزار تومان رسید اما طی 10 روز فقط 500 هزار تومان از این اعتبار کسر شد.
وی با اشاره به تاثیر منفی همزمانی سه روز تعطیلی با تابستانه کتاب بیان کرد: استقبال کم از تابستانه کتاب شاید به دلیل ناآشنایی مردم باشد. صداوسیما برای معرفی این طرح بسیار موثر است و برای تبلیغ این طرح به رسانهها نیاز است. البته نباید محدودیتهای بودجه و شرایط اقتصادی کشور را نادیده بگیریم.
مدیرخانه کتاب یاسوج با مقایسه وضعیت خانه کتاب یاسوج در دو طرح عیدانه و تابستانه کتاب ادامه داد: خانه کتاب یاسوج در طرح عیدانه موفقتر ظاهر شد و مردم از این طرح استقبال بیشتری کردند.
به گفته وی، حمایت از کتابهای تخصصی و دانشگاهی با هدف حمایت از اقشار کمدرآمد میتواند در طرحهای تخفیف لحاظ شود.
خَلفی درباره افزایش حمایت از کتابهای تالیفی در طرح تابستانه کتاب افزود: با ایده افزایش حمایت از کتابهای تالیفی در طرحهای فصلی موافقم. باید از نویسندگان ایرانی حمایت کرد.
نظر شما