تهیه فیلمهای کوتاه با الهام از فیلمهای سینمایی این روزها تبدیل به رسانهای موثر برای ناشران شده است که تاثیر ویژهای برای معرفی کتابها دارد. به نوشته روزنامه آمریکایی تریلرهای کتابی ابزار تبلیغ موثری برای معلمان هستند.
تریلرها سالها در حوزه تبلیغات فیلمهای سینمایی یا مستند موفق بوده است و حالا ناشران و نویسندگان از این ابزار برای معرفی کتابهای خود استفاده میکنند. ناشران و صاحبان صنایع چاپ و بازاریابی بازار کتاب این روزها مثل فیلمهای سینمایی برای تبلیغ کتابها از تریلرها یا پیش پرده استفاده میکنند. تریلرهای کتابی اینقدر تاثیرگذار هستند که ناشران بزرگ استودیوهای خاصی را برای تهیه آنها تاسیس میکنند.
در فیلمهای کوتاه ناشران بخشهایی از کتاب را برای مخاطب میخوانند و در صورت لزوم تصاویری از آن و مصاحبه با نویسنده را پخش میکنند. کارشناسان اعتقاد دارند این ابزار با توجه به رشد رسانههای دیجیتال و محبوبیت آنها در بین نسل جدید برای علاقمند کردن نوجوانان به کتاب مفید خواهد بود.
آنیتا ان. ولکر دکترای ادبیات و خبرنگار آمریکایی در یادداشتی از افزایش تریلرهای کتابی در رسانهها و شبکهها خبر میدهد و اعتقاد دارد این فیلمهای کوتاه برای معرفی کتاب باید جزئی از برنامههای درسی مدارس قرار گیرد. وی در یادداشت خود برای روزنامه آمریکایی خطاب به معلمها و مسئولین مدارس پیشنهاد میکند برای معرفی کتابها به دانشآموزان از این کلیپها استفاده کنند.
وی اعتقاد دارد به زودی پخش این کلیپها و فیلمها برای معرفی کتابها مثل فیلمهای سینمایی در تمام انتشاراتیها و سایتهای فروش کتاب همهگیر میشود. روزنامه یواس ای تودی به نقل از این کارشناس حوزه کتاب مینویسد به نظر میرسد آینده حوزه تبلیغات کتاب در گرو ساخت تریلرهای کتاب و حتی ورود هنرپیشههای معروف و سلبریتیها به این عرصه باشد.
از اینجا تریلر کتاب خواهران گاوالدون منتشر شده توسط انتشارات باژ را مشاهده کنید. خواهران گاوالدون، اولین کتاب از مجموعهی پرفروش نیویورکتایمز به نام مدرسه افسانهای، درباره سفری حماسهآفرین در دنیایی جدید و شگفتانگیز است. جایی که تنها راه خلاصی از داستانهای افسانهای جن و پریان، زنده ماندن در یکی از آنهاست.
نظر شما