دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
فیلم‌نامه «شب انگل» یک ملودارم اجتماعی است

مرتضی کربلایی‌لو می‌گوید: انگیزه من این بود که فیلمنامه‌ای بنویسم که از لحاظ پروداکشن، کارگردانی، امکانات و بازی ما را به یاد فیلم «خدای کشتار» ساخته پولانسکی بیندازد.

مرتضی‌ کربلایی‌لو، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از فیلمنامه جدیدی که به رشته تحریر درآورده، خبر داد و گفت: «شب انگل» کاری اقتباسی است هرچند که از داستان‌های خودم آن را اقتباس نکرده‌ام و در واقع این کار یک ملودرام اجتماعی است.
 
نویسنده «جمجمه‌ات را قرض بده برادر» درباره ماجرای  فیلمنامه «شب انگل» توضیح داد: ماجرا از این قرار است که یک مسئله حاد برای سه نفر پیش می‌آید؛ دو برادر و همسر یکی از آن‌ها. همه اتفاق‌ها در یک آپارتمان می‌افتد و موقعیت حادی این سه نفر را درگیر می‌کند. مواجهه این افراد با این موقعیت حاد باعث می‌شود برخوردشان با یکدیگر صریح‌تر شود و ملاحظات قبلی خود را به کناری بگذارند، گذشته یکدیگر را بیرون بریزند و  به نوعی در گذشته یکدیگر کنکاش کنند. در نتیجه تصمیمی که یکی از این سه نفر می‌گیرد باعث می‌شود خساراتی به همه آن‌ها وارد شود. بعد از این بحران ما به یک فضای آرام و آرامشی در فضای کار  می‌رسیم.
 
نویسنده «سوگواری برای شوالیه‌ها» درباره انگیزه خود از نوشتن این فیلمنامه توضیح داد: انگیزه من این بود که فیلمنامه‌ای بنویسم که از لحاظ پروداکشن، کارگردانی، امکانات و بازی ما را به یاد فیلم «خدای کشتار» ساخته پولانسکی بیندازد. در آن فیلم هم تقریبا همه اتفاقات به استثنای چند سکانس خارجی بین دو زوج در یک آپارتمان می‌گذرد.
 
کربلایی‌لو درباره منبع اقتباس این اثر گفت: این فیلمنامه یک اقتباس آزاد حساب می‌شود اما اجازه بدهید منبع آن را ذکر نکنم و به همین اکتفا کنم که  از اثر یک نویسنده فرانسوی اقتباس شده است.
 
نویسنده «مفیدآقا» درباره تولید فیلمنامه خود گفت: فعلا برای تولید با کسی صحبت نکرده‌ام در واقع کسی که باعث شد انگیزه چنین کاری در من به وجود بیاید به من گفت؛ به فیلمنامه‌ای فکر کن که با بودجه کم و حداقل پروداکشن بشود تولیدش کرد. طبیعتا برای اینکه همچین فیلمنامه‌ای را بخواهی بنویسی باید موقعیتی تنش‌زا در آن به وجود بیاوری. به‌طوری که بیشتر بار فیلمنامه روی بازی و دیالوگ‌ها بچرخد و این اتفاقات بنا به نظراتی که از چند نفری که این فیلمنامه را خوانده‌اند گرفته‌ام، به نظر می‌رسد که رخ داده است.
 
مرتضی کربلایی‌لو در انتها درباره سوابق فیلمنامه‌نویسی خود و همچنین ادامه فعالیت‌های فیلم‌نامه‌نویسی خود گفت: من از سال 90 به بعد در تلاش بوده‌ام که فیلمنامه‌هایی بنویسم و  این کار راهم کرده‌ام. فیلمنامه، طرح فیلمنامه و همچنین طرح سریال نوشته‌ام و همه را هم ثبت کرده‌ام. اما فعلا تمرکزم روی داستان کوتاه و رمان است و این مساله باعث شده که مسیر و فضا برایم در کار فیلمنامه‌نویسی باز نشود تا به این سمت بروم و جدی‌تر با تهیه‌کنندگان و کسانی که در کار ساخت فیلم هستند آشنا بشوم و صحبت بکنم. بیشتر به دلیل تمرکزم به ادبیات بوده که این اتفاق تا به حال نیفتاده است اما قطعا علاقه‌مندم که این اتفاق بیفتد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها