یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
جشنواره شعر فجر را به یک برند تبدیل می‌کنیم

محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در تلاشیم تا جشنواره شعر فجر به یک برند برای همه مردم ایران تبدیل شود و در همین راستا نیز در حال حرکت هستیم، اسامی نامزدهای جشنواره امسال هم بیانگر این است که نگاه‌ها و سلایق مختلف دیده شده است.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره شعر فجر در تبریز به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: اصولا برنامه‌هایی که برای تقدیر از فعالان شعر و ادبیات برگزار می‌شود، چندین فایده دارد و از زوایای مختلف می‌توان به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد: نخست اینکه این نشست‌ها زمینه گفت‌وگوهای تخصصی و آشنایی با کار شاعران را فراهم می‌کند. اما چیزی که از ناحیه ما دنبال می‌شود و دوست داریم در این مسیر گام‌های جدی برداریم این است که قصد داریم به نمایندگی از طرف مردم از جامعه ادبی و شاعران تشکر کنیم و بگوییم که کارشان دیده و ارزیابی می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد افزود: فکر می‌کنم این مهم‌ترین دستاورد برنامه‌هایی مثل جشنواره شعر فجر است. همچنین بر اساس اطلاعات این جشنواره‌ها می‌توان مسیری را برای آینده روشن کند. از طرفی کارهای شاخص و برگزیده نیز می‌توانند الگو قرار گیرند و زمینه فعالیت‌های آینده جوانان را فراهم کنند.

جوادی با اشاره به اختتامیه جشنواره شعر امسال در تبریز گفت: امسال قرار شد مراسم اختتامیه در تبریز برگزار شود که ما از این بابت بسیار خوشحال هستیم؛ چراکه جمعی از جامعه ادبی در پایتخت گردشگری جهان اسلام گرد هم جمع شده‌اند. از طرفی برگزاری مراسم جشنواره شعر فجر در زادگاه شاعران بزرگ نیز اتفاق مبارکی است و تناسب بسیار زیادی با مراسم شعری و شاعری دارد.

این پژوهشگر اخلاق و فلسفه در پایان خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم تا جشنواره شعر فجر به یک برند برای همه مردم ایران تبدیل شود و در همین راستا نیز در حال حرکت هستیم. اسامی نامزدهای جشنواره امسال هم بیانگر این است که نگاه‌ها و سلایق مختلف دیده شده است، اما در نهایت این مردم هستند که باید نظر بدهند و بگویند که آیا شعر فجر به یک برند تبدیل شده است یا خیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها