در حالیکه ادبیات کودک در چین به شدت در حال رشد است و به بخش پرجنبوجوش بازار کتاب این کشور بدل شده، ادبیات اصیل چین هنوز پیشتاز بازار نشر این کشور است.
به گفته لی، ۸۲.۵۲ درصد از کتابهای فروخته شده در بازار کتاب کودک چین به ادبیات اصیل فرهنگی آن کشور اختصاص دارد.
فنگ ژن، سردبیر نشریه «ادبیات کودکان» نیز گفته که پیگیری فلسفه و سرگرمی در ادبیات کودک این کشور در سالهای گذشته برجسته بوده است. به عقیده او در سالهای اخیر مقالات زیادی با منشاء فرهنگ سنتی چین نگاشته شده و در آنها بر موضوعاتی چون فلسفه، زندگی و مسئولیتها تمرکز بیشتری شده است.
او معتقد است ادبیات اصیل چینی تنها برای رونق بازار کتاب داخلی مفید نیست، بلکه میتواند توجه ناشران خارجی را نیز جلب کند.نویسندگان و ناشران ادبیات کودک چین از سال ۲۰۱۳ میلادی، برای تبلیغ آثار خود در نمایشگاههای بینالمللی حضور چشمگیری داشته و ثمره آن را نیز برداشت کردهاند.
نظر شما