کتاب «تأثیر شبکههای اجتماعی بر استراتژی فروش کتاب در ایران» با هدف بررسی استفاده از تکنولوژی شبکههای اجتماعی و تأثیر آن بر عملکرد استراتژی فروش در حوزه کتاب تألیف و منتشر شده است.
مؤلف در فصل نخست این کتاب با عنوان «کلیات تحقیق» به ارائه مقدمه کلی، بیان مسأله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف و فرضیههای پژوهشی و بیان متغیرهای تحقیق پرداخته و سپس درباره مفاهیمی مانند شبکههای اجتماعی، عملکرد فروش، مدیریت ارتباط با مشتری مطالبی را ارائه کرده است.
در فصل دوم کتاب با عنوان «مبانی نظری و پیشینه تحقیق» پیرامون مفاهیم و متغیرهای تحقیق بهطور نظری و تئوریک مطالبی بیان شده و در ادامه به ادبیات و چهارچوب نظری پرداخته شده و به دنبال آن بر پیشینههای پژوهشی و پژوهشهایی که در این زمینه یا مشابه آن انجام شده است، مرور شده است.
«روش تحقیق» عنوان فصل سوم این اثر محسوب میشود که در قالب روششناسی و زیر شاخه آن یعنی روش کتابخانهای، به تحقیق و بررسی روشهای گردآوری اطلاعات، روش تعیین حجم و روش نمونهگیری پرداخته است. سپس در ادامه برای انجام این پژوهش و جمعآوری اطلاعات و دادههای مورد نیاز، از روشهای میدانی و انجام مصاحبه نیز بهره برده شده و در انتها نیز درباره جامعه آماری مورد نظر و روش تجزیه و تحلیل پژوهش مطالبی ارائه شده است.
در فصل چهارم با عنوان «تجزیه و تحلیل دادهها» ابتدا دادههای جمعآوری شده با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی خلاصه و طبقهبندی و سپس با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی خلاصه و طبقهبندی شده سپس با استفاده از شاخصهای آمار استنباطی به تأیید یا رد فرضیات پرداخته شده است. در بخش شاخصهای آماری متغیرهای مستقل و وابسته گزارش شدهاند.
«نتیجهگیری و پیشنهادات» عنوان بخش پایانی این اثر است. این فصل به بیان خلاصهای از نتایج تحقیق و نیز بحث درخصوص نتایج حاصله پرداخته و پس از یک نتیجهگیری کلی به بیان محدودیتهایی میپردازد که محقق طی اجرای این پژوهش با آنها مواجه بوده است. نهایتاً پیشنهادهایی در قالب پیشنهادهای علمی و کاربردی ارائه شده است.
نخستین چاپ کتاب «تأثیر شبکههای اجتماعی بر استراتژی فروش کتاب در ایران» اثر احمد ساکیلرستانی، با شمارگان 1000 نسخه، در 130 صفحه، به بهای 95 هزار ریال از سوی نشر گویش راهی بازار نشر شده است.
نظر شما