سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
روش‌های برگزاری جشنواره، سمینار و نمایشگاه

کتاب «برگزاری جشنواره‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها» اثر محمد طاهری منتشر شد. این اثر در چهار بخش نکاتی را به برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان جشنواره‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «برگزاری جشنواره‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها» در چهار بخش به نگارش درآمده است. بخش اول کتاب با عنوان «چگونگی و روند برگزاری جشنواره‌ها» شامل هشت فصل است که موضوع‌هایی از قبیل تعریف و تاریخچه، اهداف برگزاری و انواع جشنواره‌ها، ساختار اداری و تشکیلاتی همچنین مراحل و روند برگزاری جشنواره‌ها، آثار و نتایج برگزاری جشنواره‌ها، انواع برنامه‌های جنبی جشنواره‌ها و آثار برگزاری آن‌ها، اقدام‌های لازم برای برگزاری جشنواره‌های خوب و موفق و نکاتی که شرکت‌کنندگان در جشنواره‌ها باید رعایت کنند، تبیین شده است.
 
بخش دوم کتاب با عنوان «اصول برگزاری، غرفه‌داری و بازدید نمایشگاه‌ها» شامل یازده فصل است که تعریف و روند تاریخی برگزاری نمایشگاه‌ها و دلایل رونق آن‌ها، اهمیت و اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها، انواع نمایشگاه‌ از ابعاد گوناگون، آثار و نتایج برگزاری نمایشگاه‌ها، مقررات مربوط به برگزاری نمایشگاه‌ها، نیازسنجی برگزاری نمایشگاه‌ها، ساختار مدیریتی و تشکیلاتی برگزاری نمایشگاه‌ها، مراحل برگزاری نمایشگاه‌ها، انواع برنامه‌های جنبی در نمایشگاه‌ها، نکات لازم برای برگزاری نمایشگاه‌ها‌ی خوب و موفق، اصول غرفه‌داری نمایشگاه‌ها و نکاتی که غرفه‌داران برای برگزاری نمایشگاه باید انجام دهند و در نهایت اصول بازدید از نمایشگاه‌ها و انواع و اهداف بازدیدکنندگان، مواردی است که در این بخش از کتاب ذکر شده است.
 
بخش سوم کتاب با عنوان «اصول برگزاری و شرکت در سمینار‌ها» شامل پنج فصل است. تعریف و اهداف برگزاری سمینارها، انواع سمینارها، ساختار مدیریتی و اجرایی برگزاری سمینارها، مراحل و روند برگزاری سمینارها، انواع برنامه‌های جنبی و آثار برگزاری آن‌ها، اصول برگزاری سمینارهای موفق و نکاتی که شرکت‌کنندگان در سمینارها باید رعایت کنند از جمله مباحث و موضوع‌های مطرح شده در این بخش است.
 
در نهایت، بخش چهارم کتاب با عنوان «کلیات برگزاری جشنواره‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها» هم طی سه فصل ضمن معرفی انواع برگزارکنندگان و بیان کلیاتی از برگزاری این نوع برنامه‌ها شامل وجه تشابه و تفاوت جشنواره‌ و نمایشگاه، تدوین طرح و اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری آن‌ها و ... به نقش روابط عمومی‌ها در برگزاری جشنواره‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها اشاره شده است.
 
نخستین چاپ کتاب «برگزاری جشنواره‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها» اثر محمد طاهری، با شمارگان 1000 نسخه، در 180 صفحه، به بهای 150 هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها