کتاب «مبانی امور نمایشگاهی» اثر محمد علمی منتشر شد. این اثر مطالبی درباره نمایشگاهها اعم از اهداف، انواع، ویژگیها و اهمیت آنها را دربردارد.
در مقدمه این اثر میخوانیم: «کارشناسان بازاریابی ضریب تکاثری درآمدهای نمایشگاهی را بیش از سایر ابزارهای بازاریابی برآورد میکنند. بر طبق محاسبات آنان درآمدهای غیرمستقیم صنعت نمایشگاهی دستکم شش برابر درآمدهای مستقیم آن است.
برای نشان دادن اهمیت نمایشگاهها در عصر حاضر، کافی است به این نکته اشاره کنیم که بر طبق آمار ارائه شده توسط اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی» هر سال بالغ بر 31 هزار نمایشگاه بینالملل ـ که مساحت هر یک از آنها بیش از 5000 متر مربع است ـ در دنیا برگزار میشود که در این نمایشگاهها حدود سه میلیون شرکت، مؤسسه یا بنگاه اقتصادی، کالاها و خدمات و پیشرفتهای تکنولوژیکی خود را به معرض نمایش قرار میدهند. تنها در ایالات متحده سالانه بیش از 10000 نمایشگاه بازرگانی برگزار میشود.»
مخاطبان در این کتاب با عواملی که موجبات شکست یک نمایشگاه یا موفق نشدن آن را فراهم میکنند، کشورهایی که بیشترین فضاهای سرپوشیده را برای برگزاری نمایشگاهها در اختیار دارند، نقش آموزش در بهبود کیفیت نمایشگاهها و با کنوانسیونهای بینالمللی درباره نمایشگاهها آشنا میشوند.
«نمایشگاههای مجازی» عنوان بخش دیگری از این کتاب است؛ در این بخش امتیازات نمایشگاههای مجازی عرضه شدهاند که از آن میان میتوان به نداشتن محدودیت زمانی و بازدیدکننده و ارزان بودن هزینه نمایش کالا در فضای مجازی اشاره کرد.
چالشهای صنعت نمایشگاهی در ایران، انتخاب شعار یا تم برای نمایشگاهها، نقش نمایشگاهها در کارآفرینی و رتبهبندی نمایشگاهها عناوین دیگر بخشهای این کتاب را شامل میشوند.
کتاب «مبانی امور نمایشگاهی» اثر محمد علمی، با شمارگان 1000 نسخه، در 104 صفحه و به بهای 100 هزار ریال از سوی نشر لیلاز منتشر شده است.
نظر شما