فروش کتاب با زمینه رنگی و طرحی مناسب با دیگر کالاها موجب شد بازدیدکنندگان از نمایشگاه اسباببازی افزایش یابد.
برخلاف نمایشگاههای مربوط به کتاب که در آن آثار نویسندگان شناختهشده و کتب تصویری خوب به فروش میرود در نمایشگاه اسباببازی بسیاری از فروشندگان مستقل در صنعت اسباببازی تلاش میکنند از کتاب برای رونق دادن نمایشگاه بهره گیرند. «کولین مورفی»، مدیر اجرایی این نمایشگاه در این باره میگوید: «فروشندگان بسیار در این دوره منظم هستند و تجارت خود را بهتر انجام دادند. برای بازدیدکنندگان اهمیتی ندارد که نویسنده کار کیست یا کتاب از چه کیفیتی برخوردار است. البته این بدان معنا نیست که به کیفیت اهمیت نمیدهند. در این دوره خریداران همه چیز بر اساس زمینه آن برمیگزینند. در آغاز پتو یا بالشت میخرند و سپس کتابی با جلد مشابه آن انتخاب میکنند.»
«ریچل گریلینگ»، مدیر ارشد بازاریابی و در گروه انتشاراتی Printers Row از خیاطان درخواست کرد وسایلی درست کنند که طرح آنان با طرح روی کتابها هماهنگ باشد. وی میگوید: «صاحبان فروشگاهها خوب میدانند مشتریان چه اجناسی را بهتر میخرند.» وی اعلام کرد در این نمایشگاه غرفهای وجود داشت که وسایلی با تصویر دایناسورها ارائه میکرد و آثاری غیرداستانی مربوط به دایناسورها را نیز در غرفه خود عرضه میکردند.
«مورفی» اعلام کرد خریداران نمایشگاه اسباببازی لزوماً به دنبال خرید کتاب نیستند اما به موضوعاتی که موردنیازشان هستند توجه میکنند. از طرف دیگر «هیدی ویلند»، مدیر کتب منبع گزارش کرد صاحبان فروشگاههای اسباببازی نیز به دنبال یافتن کتب مناسب و فروش آن در فروشگاه خود هستند و بسیاری از آنها نیز اعلام کردند که کتب پیشزمینه موجب شدند کالاهای خود آنان نیز فروش خوبی داشته باشد.
نظر شما