یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کتاب‌های پژوهشکده دیجیتالی عرضه می‌شوند/ انتشار کتاب دیجیتالی «نگارش رسانه‌ای»

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر اهمیت مطالعه کتاب‌های تالیفی و ترجمه انتشارات این مجموعه از عرضه کتاب‌های پژوهشکده دیجیتالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جبار رحمانی با اعلام این خبر افزود: برای شروع انتشار کتاب‌های دیجیتال، کتاب‌هایی را که چاپ آنها به اتمام رسیده است، در سایت پژوهشکده بارگذاری می‌کنیم.

وی با اشاره به درخواست‌های موجود برای کتاب «نگارش رسانه‌ای» بیان کرد: این کتاب نوشته مهدخت بروجردی علوی است و انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی آن را چاپ و منتشر کرده است، اما در حال حاضر نسخه‌ای از آن برای ارائه به مخاطبان وجود ندارد. کتاب «نگارش رسانه‌ای» نخستین کتاب پژوهشکده است که به شکل دیجیتالی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این کتاب در هشت فصل تنظیم شده که شامل عناوینی چون اصول مهم و قاعده‌های دستوری برای درست‌نویسی، چگونگی قطع و وصل کلمه‌ها، شیوه نگارش کلمه‌های عربی در فارسی، درست و نادرست، نشانه‌گذاری و عددنویسی در مطبوعات، روش نوشتن کتاب‌شناسی، ضرورت ویراستاری و چند نکته ویرایشی و تمرین‌ها است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها