برخی از منتقدان حوزه ترانه با چاپ آثار خوانده شده توسط خوانندگان مخالفت کردهاند و میگویند ترانه برای خوانده شدن است. این گروه با اشاره به قالب متن ترانهها بر شنیداری بودن آن تاکید دارند و مکتوب کردن چنین آثاری را مورد نقد قرار میدهند. در مقابل این گروه، عدهای مکتوب کردن ترانههای خاطرهانگیز را یکی از روشهای ثبت تاریخ شفاهی هنر موسیقی میدانند و معتقدند متن این آثار باید برای گذشتگان باقی بماند.
چون از یکطرف وضع ترانه در دوره فعالیت هنرمندان خالق اثر را برای آیندگان بازگو میکند و از طرف دیگر بیانگر اوضاع فردی و اجتماعی موجود در دوره آفرینش کار هنری است.
دلکش یکی از خوانندگانی است که در تاریخ موسیقی ردیفی و دستگاهی از برترینها است.
مجموعه ترانههایی که این هنرمند نامدار موسیقی ایرانی اجرا کرده است در دوران مختلف علاقهمندان زیادی را به خود جلب کرده و در زمره کارهای نوستالژیک موسیقی ایرانی است.
مهران حبیبینژاد که پیشازاین کتابهای دیگری با محوریت معرفی موزیسینهای نامدار ایرانی وارد بازار نشر کرده، در این اثر نیز همه تمرکزش را برای معرفی آثار بانوی موسیقی ایران گذاشته و آهنگسازان و شاعران هر یک از این قطعات را به شکل مجزا معرفی کرده است.
او پیشازاین کتابهایی درباره پرویز یاحقی، حبیبالله بدیعی، محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان نگاشته است.
کتاب «بردی از یادم» نوشته مهران حبیبینژاد، در 2000 نسخه و در سال 1395 با قیمت 16000 تومان از سوی نشر بال سو روانه بازار کتاب شده است.
نظر شما