حسین ابراهیمآبادی، استادیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی از ترجمه جلد نخست کتابی درباره مباحث جدید آموزشی و یادگیری در محیطهای وب و چندرسانهای خبر داد.
وی ادامه داد: هدف از تدوین کتاب پاسخ به این سوال است که محیطهای جدید چگونه میتوانند به یادگیری دانشآموزان کمک کنند و نظامهای وب پایه باید چگونه به کمک یادگیری بیایند. از سوی دیگر مدیریت دانش چگونه میتواند با استفاده از فناوری اطلاعات تحول یافته و رو به جلو حرکت کند و در این مسیر با چه مشکلاتی مواجه میشود؟
وی افزود: از سوی دیگر این کتاب به دنبال پاسخ به این سوال است که دانش آموزان با ورود به فضاهای مجازی چه نوع تجربه، جذابیت و حتی مشکلاتی در یادگیری دارند. همچنین در چه شرایطی یادگیری در اینترنت موجب ریزش و یا ماندگاری خواهد شد؟ ما نیز چگونه در حالی که باید با سرعت در اینترنت تولیدمحتوا کنیم میتوانیم ماندگاری ایجاد کنیم؟ بنابراین به صورت کلی تنوع آموزش و یادگیری در وب چگونه رخ میدهد و اولیا، مربیان و دانشآموزان در این باره چه نقشی میتوانند ایفا کنند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: من چند سال پیش کتابی با عنوان آموزش و یادگیری در محیط وب منتشر کردم که این کتاب به نوعی مکمل آن کتاب است.
به گفته ابراهیمآبادی، این کتاب را پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی تا دوماه آینده منتشر خواهد کرد.
مهارتهای مطالعه و یادگیری، ملاکها و معیارها در تولید و برنامهسازی رادیو و تلویزیون، نقش آموزش عالی در نظام تصمیمسازی، مدیریت و برنامهریزی فعالیتهای دانشجویی، کلیاتی بر برنامهریزی اجتماعی ایران 1400 (ﻫ.ش) و دهها عنوان کتاب دیگر آثاری است که در کارنامه کاری ابراهیمآبادی ثبت شده است.
نظر شما