شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
تحلیل انگیزش‌های مصرف کالاهای هنری در یک کتاب/ «مصرف هنری» منتشر می‌شود

«اقتصاد هنر: انگیزش‌های مصرف کالاهای هنری» نوشته مشترک حسین خلیلی محسن محمدی از سوی انتشارات فرهنگ مانا روانه کتابفروشی‌ها شد. نویسندگان در این کتاب به بررسی و تحلیل انگیزه‌هایی که مخاطب را به سمت مصرف کالاهای هنری می‌کشاند، پرداخته‌اند.

حسین خلیلی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کتاب «اقتصاد هنر: انگیزش‌های مصرف کالاهای هنری» بخشی از پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد من در رشته اقتصاد هنر با راهنمایی دکتر مهدی منتظر القائم، است.

وی افزود: در رابطه با عنوان کتاب باید عرض کنم که مهم‌ترین بخش اقتصادی هنر انگیزش‌هایی هستند که مخاطبان را به مصرف کالاهای هنری ترغیب می‌کنند. در همین راستا در بخش نخست کتاب مفهوم اقتصاد و رفتار اقتصادی، مفهوم هنر و مفهوم کالای هنری بحث شده است. در بخش دوم کتاب نیز در حوزه مصرف هنری، شناخت مصرف کننده و انگیزش‌های مصرف هنری شرح و بررسی مبسوطی ارائه شده است.

خلیلی درباره دیگر بخش‌های کتاب نیز اشاره کرد: بخش سوم تا بخش ششم کتاب نیز درباره عوامل موثر بر انگیزش مصرف هنری توسط مخاطب است. از جمله این عوامل می‌توانم به عوامل فرهنگی، رسانه‌ای، خانواده، روانشناختی و سیاسی اشاره کنم. من تاکنون در بیش از 20 کنفرانس بین‌المللی شرکت کرده و مقاله ارائه داده‌ام که همه در موضوع انگیزش مصرف هنر بوده است. در این موضوع در کشور ما هنوز تالیفات چندانی منتشر نشده و همین اندک توجه‌ها هم از سوی فارغ‌التحصیلان و استادان این رشته بوده است.

این محقق و نویسنده ادامه داد: بخش انتهایی کتاب نیز گزارشی از بخش عملی پایان‌نامه من با موضوع «مطالعه انگیزه‌ها و تجربه‌های بازدیدکنندگان از فروشگاه‌ها و گالری‌های هنر» است. باید اشاره کنم که این کتاب برای عموم کسانی که مطالعات اقتصادی در حوزه هنر انجام می‌دهند، مفید است.

خلیلی همچنین درباره کتاب‌های در دست تالیف و یا انتشار خود گفت: به زودی مجموعه هفت جلدی «مصرف هنری» نیز با تالیف من و تنی چند دیگر از فعالان این حوزه منتشر می‌شود. در این هفت مجلد مقوله «مصرف هنری» از زوایای جامعه‌شناسی، فلسفی، نشانه شناختی، روان‌شناختی، اقتصادی و مخاطب‌شناسی بررسی شده است. وحید شاکر، مژده دانایی و محسن محمدی از نویسندگان این مجموعه هستند و استادان و محققانی چون محمدرضا مریدی، مهدی منتظرالقائم و حمیدرضا ششجوانی نیز در راستای تالیف این مجموعه ما را راهنمایی کردند.

«اقتصاد هنر: انگیزش‌های مصرف کالاهای هنری» نوشته مشترک حسین خلیلی و محسن محمدی با شمارگان هزار و 200 نسخه، 196 صفحه و بهای 12 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات فرهنگ مانا روانه کتابفروشی‌ها شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب به نشانی زیر بروید:
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها