دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
خواندن، شاهراهی به سمت زندگی مطلوب و جامعه دانایی محور

مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد در آیین افتتاح دومین مرحله از نخستین دوره مدرسه تابستانی خواندن، مطالعه را شاهراهی به سمت زندگی مطلوب و جامعه دانایی محور دانست و گفت: راه‌اندازی این مدرسه که با همراهی داوطلبانه شرکت کنندگان همراه است، حرکت جامعه را در مسیر دانایی تسهیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین افتتاح دومین مرحله مدرسه تابستانی خواندن ویژه آقایان کتابدار، 22 شهریورماه با حضور محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد، عباس نعمتی مدیرکل حراست، حسین اکبری مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌رضوی، عاطفه شریف عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و کتابداران شرکت کننده این دوره، در تالار یاس مرکز آموزشی بانک ملی در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم دکتر محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد در خصوص ضرورت برگزاری این دوره آموزشی و نامگذاری آن با عنوان «مدرسه تابستانی خواندن» اظهار داشت: برگزاری این دوره آموزشی در راستای تأکید دبیرکل محترم نهاد مبنی بر نامگذاری سال 95  با عنوان «سال خواندن» شکل گرفت. نگاه طراحان «مدرسه تابستانی خواندن» صرفاً برگزاری یک دوره آموزشی نبوده است؛ بلکه گامی در جهت تحقق طرح ملی خواندن بود و امید است که تلاش مجموعه نهاد، معاونت‌ها و ادارات کل استانی به این سمت و سو حرکت کند.

وی ادامه داد: همه افراد خواندن را شاهراهی به سمت زندگی مطلوب و جامعه دانایی محور می‌دانند؛ اما در عمل استقبال از این امر آنچنان که باید نیست. بخش فرهنگ در عین اینکه از پتانسیل قابل توجهی برخوردار است، در عین حال فسرده نیز هست. راه‌اندازی این مدرسه و نمونه‌هایی اینچنین، که با همراهی داوطلبانه شرکت کنندگان همراه است، حرکت جامعه را در مسیر دانایی تسهیل خواهد کرد.

جوهرچی تبرک شهر مشهد به وجود قدسی امام رضا(ع) و استقبال اداره کل خراسان در برگزاری دوره را از عوامل انتخاب مشهد به عنوان میزبان نخستین مدرسه تابستانی خواندن ذکر کرد.

وی با اشاره به نماد خورشید در نشان (لوگو) این مدرسه گفت: از آنجایی که خورشید از مشرق طلوع می‌کند، میزبانی مشهد حاکی از آنست که خورشید دانایی نیز از شرق طلوع و به آرامی سراسر کشور را در بر گرفته، نور و گرما خواهد داد.

در ادامه این مراسم، دکتر عاطفه شریف عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن تأکید بر ضرورت برگزاری این دوره آموزشی، به ارائه نتایج پژوهش خود پیرامون بررسی نقش مدیران در افزایش میزان مطالعه کارمندان پرداخت.

 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها