یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
نشست معرفي و تحليل كتاب  «پداگوژي، علم و هنر ياددهي – يادگيري» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «پداگوژی» با حضور دکتر فریده مشایخ، مترجم کتاب از سوی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، در نشست معرفي و تحليل كتاب «پداگوژي، علم و هنر ياددهي – يادگيري» که با مدیریت دكتر حیدر تورانی و دكتر نادر سلسبیلی اداره خواهد شد، دكتر محمود مهرمحمدی، دكتر محمدرضا سركارآرانی، دكتر علی‌رضا عصاره و  دكتر محمود امانی‌طهرانی به ارائه نقد و نظرات خود خواهند پرداخت.

«پداگوژی: علم و هنر یاددهی ـ یادگیری از دوران باستان تا به امروز» عنوان کتابی است که در آن چگونگی تکوین نظریه‌ها و کاربردهای علم و هنر یاددهی- یادگیری(پداگوژی) و نیز تأثیر این نظریه‌ها و کاربرد آن‌ها بر شکل‌گیری جوانان، بزرگ‌سالان و مدرسان مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب در هفده فصل، به دقت و با نگاهی روشن‌گرانه، تاریخ تکوین پداگوژی سنتی در دوران باستان تا تولد مدرسه در قرون وسطی و آموزش انسان‌گرا در عصر «تجدید حیات» را از یک سو و پداگوژی نوین در قرن بیستم میلادی تا عصر فن آوری اطلاعات و ارتباطات را از سوی دیگر بازنمایی می‌کند.

کتاب مذکور، حاصل کار گروهی از صاحب‌نظران در علوم تربیتی و علوم اجتماعی در دانشگاه های کانادا، آمریکا و اروپا است و کلرمون گوتیه و موریس تاردیف آن را ویراستاری کرده‌اند و مطالعه آن،  کلیدهای لازم را برای تأمل، نقد و مطالبه چرایی و چگونگی تحقق اهداف یاددهی- یادگیری در نظام‌های آموزشی، برنامه‌های درسی و به‌ویژه کیفیت حرفۀ معلمی با زبان تخصصی مرجع، به دست می‌دهد.

نشست معرفي و تحليل این كتاب دوشنبه  26مردادماه از ساعت 8:30 تا 12:30در خانه انديشمندان علوم‌انساني واقع در خيابان استاد شهيد نجات‌اللهي نبش ورشو سالن خيام  برگزار مي‌‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها