یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
نودوهشتمین شماره از فصلنامه «رسانه»‌ روی دکه‌ها رفت

نودهشتمین شماره فصلنامه علمی ــ ترویجی «رسانه» ویژه بهار 1394 با مقالاتی از مسعود کوثری، ناهید کردی، حسین بصیریان جهرمی، سیدحسن آذری، علی گرانمایه‌پور و... منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نودوهشتمین شماره پیاپی فصلنامه علمی ــ ترویجی «رسانه» (نخستین شماره از بیست و ششمین سال فعالیت این نشریه) شامل 6 مقاله تالیفی، یک مقاله ترجمه‌ای و گزارشی از برپایی یک نشست تخصصی منتشر شد.

عناوین مقالات تالیفی منتشر شده در این نشریه به این شرح است:

 «تنوع فرهنگی ایران و الزامات سیاست‌گذاری رسانه‌ای: مطالعه موردی شبکه‌های استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» نوشته مسعود کوثری و سیدحسن آذری.

«رابطه بین جوّ سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی خبرنگاران شاغل در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)» نوشته طاهر روشندل اربطانی و مسعود مقصودی.

«بررسی نقش فیسبوک بر تغییر ماهیت شیوه‌های انتشار اخبار و اطلاعات از دیدگاه روزنامه‌نگاران تهرانی عضو شبکه اجتماعی فیسبوک» نوشته علی گرانمایه‌پور و فروغ جیرانی.

«پخش سریال‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و فرهنگ نامگذاری مردم» نوشته ناهید کردی و طاهر براتچیان.

«بررسی سلطه (هژمونی) فرهنگی در بازی‌های رایانه‌ای:‌با تکیه بر بازی سیمز» نوشته محمدرضا رسولی و زهرا رستگار.
«بررسی تطبیقی چگونگی به کار گیری نرم‌خبرها: مطالعه موردی بخش‌های خبری 20:30 شبکه دوم سیما و 60 دقیقه تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی» نوشته حسین بصیریان جهرمی و فریماه فهیم‌دانش.

همچنین مقاله «سیاست‌های خبری در زمینه اخبار جنگ: مطالعه موردی ایالات متحده آمریکا» نوشته ارُل ایلهان (مدرس روزنامه‌نگاری دانشکده ارتباطات دانشگاه قازی آنکارا) و نالان دیریک با ترجمه سعید باقری و مصطفی اسکندری، تنها مقاله ترجمه‌ای منتشر شده در شماره 98 فصلنامه «رسانه» است.

گزارش نشست تخصصی «بررسی نقش هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات» دیگر مطلب این شماره از فصلنامه «رسانه» است. این نشست در 16 دی سال گذشته (1393) با حضور محمد سلطانی‌فر، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، مازیار ناظمی، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، برزین ضرغامی، مدیرکل ارشاد استان تهران، محمدرضا فروتن، مهناز افشار و بهرام رادان، از بازیگران سینما، شاهین ترکمن، رییس هیات مدیره انجمن صنفی تبلیغات، احسان اله حجتی، مدیرکل تبلیغات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و تنی چند دیگر در محل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.

فصلنامه رسانه به صاحب امتیازی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولیدات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها